95 درصد آراء قضات خراسان شمالی مبتنی بر نظریات کارشناسان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ حجت الاسلام و المسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری استان با بیان این که دستگاه قضایی نقش مهمی در تامین عدالت و امنیت مردم دارد، گفت : نظرات کارشناسان رسمی نقش اساسی و مهمی در امر دادرسی ایفا می کند و قضات با تکیه بر نظرات کارشناسانه و دقیق رای نهایی را صادر می کنند.

قدرتی کار کارشناسی را مقدمه ای برای علم قاضی دانست و افزود : قضات رکن رکین دستگاه قضایی هستند که قوانین ساکت و بی جان را به سخن در می آورند.

وی از قانون به عنوان یکی از ابزارهای مهم قضات برای رسیدن به اهداف قانون یاد وخاطر نشان کرد : دانش عمیق ، باورهای صحیح و شایسته و داشتن قانون کارآمد و جامع از مقدمات صدور رای عادلانه برای قضات است.

وی همچنین خواستار به کارگیری کارشناسان در رشته‌های تخصصی شد و اظهار کرد : استفاده از کارشناسان متخصص در پرونده، باعث روند رسیدگی به پرونده و اطاله دادرسی روشن و واضح و بدون خلل می شود .

وی امانت داری و رازداری ، احساس مسئولیت و پرهیز از تأثیرپذیری از صاحبان قدرت را لازمه کارشناسی دانست و گفت : کارشناسان رسمی دادگستری باید علاوه بر خصوصیات علمی و تخصصی از زینت تقوی و بینش مذهبی برخوردار باشند تا وظایف خطیر خود را بهتر به سرانجام برسانند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.