بیرجند؛

برپایی دومین جشنواره غذا در خوسف

دومین جشنواره غذا،صنایع دستی و لباس محلی با حضور پرشور بانوان در شهرستان خوسف برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛جشنواره غذا،صنایع دستی و لباس محلی به میزبانی دبیرستان علامه امینی و با همت کمیته امور بانوان ستاد دهه فجر روز گذشته در شهرستان خوسف برگزار شد.

نفیسه نخعی مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی میهمان ویژه این جشنواره گفت:خراسان جنوبی به لحاظ پیشینه،آثار باستانی، فرهنگی و استانی غنی است و ما باید بیش از پیش نسل جوان را با گذشته ها آشنا کنیم..

وی صنایع دستی و صنعت گردشگری را یکی از پتانسیل های خوب شهرستان خوسف برشمرد و افزود:برای رونق تولید و اشتغال پایدار باید زمینه حضور تمامی بانوان در عرصه تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

نخعی رشد تولید و ارزآوری صنایع دستی استان را نسبت به سال قبل چشمگیر دانست و گفت: از ابتدای امسال حجم تولید و فروش صنایع دستی نسبت به سال گذشته 3برابر شده است.

مجیدی فر عضو کمیته امور بانوان فرمانداری خوسف نیز افزود:در این جشنواره غذاهایی از قیبل:انواع چلو،سوپ،آش و غذاهای محلی چون کماچ،قروت بادمجان،سیرآب،گندم شیر و شیر برنج و غیره جهت شرکت در مسابقه آماده شده است.

وی افزود: تعداد شرکت کنندگان در بخش غذا 110 نفر،صنایع دستی 120 نفر و لباس محلی نیز 17 نفر است که از بخش مرکزی و بخش ماژان شرکت کرده اند.

در پایان به برترین های جشنواره جوایز نفیسی اهدا شد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.