مدیرعامل سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز از معرفی 'تبریز 2018' در دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خلیلی با اشاره به حضور این سازمان در نمایشگاه گردشگری تهران و در اختیار داشتن یک غرفه در سال اصلی، گفت: معرفی و برندسازی 'انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشکری جهان اسلامی در سال 2018' از محورهای اصلی شرکت این نمایشگاه است.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی از جمله هنر نگارگری، کفش چرم و فرش دستباف توسط هنرمندان آذربایجان شرقی در این نمایشگاه به صورت زنده اجرا می شود، گفت: با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری همچون تئاتر مجسمه، درصدد معرفی شخصیت ها و مفاخر استان هستیم.

خلیلی با توجه به سفر مارکوپلو به تبریز و جهانی بودن این شخصیت اظهار کرد: وقوع این اتفاق نیز از طریق تئاتر مجسمه در غرفه تبریز به نمایش گذاشته شده است.

وی همچنین از معرفی ظرفیت های فرهنگی، اماکن و آثار ثبت شده ملی و جهانی آذربایجان شرقی در نمایشگاه گردشگری تهران خبر داد و گفت: بسته هایی در قالب کتابچه و بروشور تهیه شده و در این نمایشگاه در اختیار بازدیدکننده ها قرار می گیرد.

خلیلی با اشاره به استقبال قابل توجه علاقمندان و فعالان گردشگری داخل و خارج کشور از غرفه تبریز در نمایشگاه گردشگری تهران، افزود: غرفه تبریز جزو غرفه های تاثیرگذار این نمایشگاه است. وی از انجام مذاکراتی با فعالان داخلی و خارجی حوزه گردشگری حاضر در این نمایشگاه به منظور توسعه همکاری ها خبر داد و گفت: شهردار تبریز در همایش بین المللی تجاری سازی خدمات گردشگری که به عنوان برنامه جنبی نمایشگاه برگزار شد، برنامه های تبریز 2018 را معرفی کرد.

خلیلی با اشاره به حضور تبریز برای سومین بار در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، گفت: در برنامه اختتامیه این نمایشگاه، هنرمندان موسیقی آذربایجان شرقی هنرنمایی خواهند کرد.

دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که ١٨ بهمـن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شده است،امروز 21 بهمن به کار خود پایان می دهد.

شهر تبریز در نهمین اجلاس کارشناسان ارشد و وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که در نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.