کیفیت هوای مشهد در وضعیت هشدار

بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه های سطح شهر کیفیت هوای شهر مشهد با عدد شاخص 114 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید صالحی مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی گفت:مقایسه غلظت آلاینده ها حاکی از آن است که بر غلظت آلاینده دی اکسید نیتروژن افزوده و از غلظت سایر آلاینده ها نسبت به روز گذشته کاسته شده است.

وی افزود: کیفیت هوا در ایستگاه های خیام شمالی با عدد شاخص 155 و خیام جنوبی با عدد شاخص 152 در شرایط هشدار هستند و بیشترین بار آلودگی را در سطح شهر به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی گفت : ایستگاههای امامیه با عدد شاخص 133، مفتح با شاخص144 ، کریمی با شاخص111، آوینی با شاخص 108، حرم مطهربا شاخص108، سمزقندبا شاخص 129، سجاد با شاخص 120، سرافرازان با شاخص123، تقی آبادبا شاخص 138، خاقانی با شاخص 149در شرایط ناسالم برای گروه های حساس می باشد.

صالحی افزود:همچنین ایستگاه های صدف با شاخص 80 ،لشگریا شاخص 95 ، ویلا با شاخص 67 ، الهیه با شاخص 82 ، و ماشین ابزاربا شاخص 57 در شرایط سالم قرار دارند.

وی توصیه کرد: افراد حساس شامل بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند .

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی و از شهروندان خواست حتی المقدور از تردد با خودروهای شخصی در مناطق مرکزی و پرترافیک شهر خودداری نمایند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار