دولت پاکستان به نشانه حُسن نیّت مبنی بر همکاری با افغانستان در مبارزه با تروریسم، چهار عامل داعشی گریخته از افغانستان را به مسئولان این کشور تحویل داد.

پاکستان چهار داعشی گریخته از افغانستان را تحویل کابل داد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، منابع امنیتی پاکستان روز چهارشنبه اعلام کردند که نیروهای این کشور چهار عامل وابسته به تروریست های داعش را در شهر پیشاور دستگیر کردند و در محل گذرگاه مرزی تورخم قبل از تحویل آنها به مسئولان افغانستان، این افراد را در مقابل دوربین رسانه ها قرار دادند.

نیاز محمد نماینده سیاسی دولت در یکی از مناطق شمال غرب پاکستان در گفت و گو با رسانه ها گفت: این چهار داعشی متعلق به ولایت ننگرهار افغانستان بوده که در پی عملیات نیروهای افغانستان زخی شده و برای درمان به پاکستان گریخته بودند.

وی افزود: نیروهای امنیتی پاکستان پس از دریافت گزارش از نهادهای اطلاعاتی مبنی بر پنهان شدن تروریست ها گریخته از افغانستان در شهر پیشاور، اقدام به شناسایی و سپس بازداشت این چهار تروریست داعشی کردند.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت افغانستان مطابق به قوانین خود مجازات عبرت آموزی برای این تروریست ها در نظر بگیرد.

در همین حال رسانه های پاکستان از کشف اعلامیه هایی مبنی بر پیام داعش در منطقه قبیله ای 'کُرَم ایجنسی' در شمال غرب این کشور خبر دادند.

در این اعلامیه که تصاویری از جنایات ضدبشری داعش در عراق و سوریه نیز چاپ شده بود نوشته شده است: داعش پس از پیروزی های خود در افغانستان به زودی فعالیت های خود را در مناطق قبایلی پاکستان از جمله شهرهای هنگو و دیره اسماعیل خان آغاز می کند.

مقامات رسمی پاکستان اعلام کرده اند که داعش حضور سازمان یافته در افغانستان ندارد.

ایرنا نوشت: پاکستان بارها اعلام کرده است که نابودی تمام تروریست ها از جمله داعش در افغانستان، خواسته قلبی اسلام آباد است و پاکستان، ثبات و امنیت افغانستان را ثبات و امنیت خود می داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.