سخنگوی والی ننگرهار در رابطه به حضور داعش در این ولایت می‌گوید که فعالیت این گروه به مناطق کوهستانی چهار ولسوالی مرزی محدود شده است.

فعالیت داعش در ننگرهار در مناطق کوهستانی چهار ولسوالی محدود شده استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار امروز چهار شنبه (۲۰ دلو) در یک نشست خبری در کابل گفت که عملیات های نظامی به همکاری مردم در از بین بردن داعش در ننگرهار موثر بوده و اکنون فعالیت این گروه محدود شده است.

آقای خوگیانی افزود، هم اکنون افراد وابسته به گروه تروریستی داعش به مناطق کوهستانی ولسوالی های نازیان، اچین، کوت و ‌هسکه مینه ولایت ننگرهار پناه برده اند و عملیات‌های نظامی به همکاری خیزش کنندگان محلی جهت از بین بردن کامل آنان ادامه دارد.

پیش از این نیز، نیروهای امنیتی مستقر در ولایت ننگرهار از سرکوب هراس افگنان داعش در این ولایت سخن گفته بودند؛ اما پس از گذشت چند ماه این گروه دوباره فعالیت های شان را در بسیاری از مناطق ننگرهار از سر گرفتند.

در همین حال، آقای خوگیانی می گوید ننگرهار به دلیل سرحدات مشترک طولانی که با پاکستان دارد، افراد وابسته به داعش از طریق پاکستان و به حمایت این کشور وارد بخش های مرزی ننگرهار می شوند.

این در حالی است که فعالیت های داعش در افغانستان، روسیه را نیز نگران کرده است؛ اما دولت افغانستان می گوید که نیروهای امنیتی کشور با این گروه تروریستی مبارزه جدی می کنند.

دولت روسیه اخیراً اعلام کرده است که به منظور محدود کردن فعالیت های داعش در افغانستان با طالبان دیگر گروه مخالف و مسلح دولت افغانستان تماس های را برقرار کرده است که این مساله نگرانی های زیادی دولت و مردم افغانستان را به بار آورده است.

دولت و ملت افغانستان از این مساله نگران اند که مبادا بار دیگر افغانستان میدان رقابت جنگ‌های نیابتی میان قدرت های بزرگ جهان روسیه و امریکا تبدیل گردد.

در همین حال، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز گذشته در نشست خبری مشترک با صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان در مسکو گفت که احتمالاً روسیه و امریکا همانند سوریه در مورد مسایل افغانستان نیز به توافق برسند.

از سوی هم، امریکا نیز گروه داعش را در افغانستان تهدیدی برای امنیت امریکا دانسته و دولت جدید این کشور اخیراً اعلام کرده است که به منظور محدود کردن فعالیت های تروریستی طالبان و داعش در افغانستان احتمالاً شمار سربازانش را در افغانستان افزایش دهد.

جمهور نوشت: هم اکنون حدود ۱۰ هزار نیروهای نظامی امریکا در افغانستان برای مبارزه با هراس افگنی در افغانستان مستقر هستند و در بخش های مختلف و هنگام ضرورت با نیروهای امنیتی افغانستان همکاری می کنند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.