مراسم نمادین افتتاح گازرسانی به 150 روستای استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه اعتبار هزینه شده برای گازرسانی به این تعداد روستا را حدود 36 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با گازرسانی به این 150 روستا، هفت هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند.


سیروس شهبازی با اشاره به گازرسانی به 25 شهر و 787 روستای استان، گفت: هم اکنون 99 درصد جمعیت شهری و 54 درصد جمعیت روستایی استان  از نعمت گاز برخوردارند.

شهبازی افزود: همچنین 1900 واحد صنعتی، 13 شهرک صنعتی و 74 جایگاه "سی. ان. جی" استان از گاز استفاده می کنند.در حال حاضر روزانه 13 کیلیون متر مکعب گاز طبیعی در استان مصرف می شود.

وی با اشاره به اقدامات در حال انجام جهت توسعه گازرسانی به روستاهای استان، گفت: در 428 روستای استان عملیات گازرسانی در دست اقدام است و پیش بینی می شود نیمه اول سال آینده این روستاها هم از نعمت گاز برخوردار شوند که در اینصورت ضریب برخورداری جمعیت روستایی استان از گاز به 71 درصد می رسد. همچنین گازرسانی به 166 روستای استان در مرحله انتخاب پیمانکار است و در 48 روستای دیگر نیز در حال طراحی هستیم و بزودی کار گازرسانی به این روستاها هم به پیمان می رود.

 وی با بیان اینکه امسال به 248 روستای استان گازرسانی شده، گفت: بطور میانگین هر هفته به پنج روستای استان گازرسانی شده که این یک رکورد است.

شهبازی گفت: از 728 روستای شهرستان کرمانشاه 477 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند که تاکنون به 219 روستا گازرسانی شده و گازرسانی به دیگر روستاها نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.