قزوین؛

راه اندازی صندوق کشمش در تاکستان

صندوق کشمش به منظور حمایت از باغداران انگور در تاکستان راه اندازی می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور در نشست تخصصی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : مشکلی برای راه اندازی این صندوق در تاکستان وجود ندارد اما باید مقدمات و الزامات آن فراهم شود .

راه اندازی صندوق کشمش در تاکستان

رضوی اردکانی اضافه کرد : با ایجاد این صندوق در تاکستان می توان سایر محصولات کشاورزی منطقه را نیز پوشش داد .

به گفته ی وی ؛ در صورت ابلاغیه دولت و تخصیص اعتباری سهم دولت ؛ این صندوق راه اندازی و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد .

رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در ادامه گفت: حمایت از زنجیره های تولید و راه اندازی صندوق های تخصصی منابع طبیعی مهمترین اولویت ما در سال جاری و آینده است.

رضوی اردکانی اضافه کرد: هدف ما در صندوق ها ارائه مدل مناسب خدمت در زنجیره تولید است تا بتوانیم منابع خود را در قالب زنجیره های تولید دنبال کنیم .

وی اضافه کرد : برای اجرای این طرح ،  مدل هایی پیش بینی شده که برخی استانها آن را اجرایی کرده اند و قابل ارزیابی و بررسی است.

رضوی یادآورشد: ۲۰ درصد از منابع صندوق باید به صادرات اختصاص یابد که این روش در قالب زنجیره تعریف شده است .

رضوی درباره میزان سرمایه صندوق ها و تشکلهای تحت پوشش در کشور گفت : سه هزار و ۷۶۰ تشکل تحت پوشش صندوق و سهامدار هستند و در حال حاضر همه مراکز استانها این صندوق را دارند.

وی بیان کرد: در حاضر ۴۷ صندوق شهرستانی، ۱۲ صندوق ویژه بانوان عشایر و روستایی و ۷ صندوق تخصصی داریم که با تصویب هیئت دولت دو صندوق تخصصی زیتون و کشمش هم در استان قزوین راه اندازی خواهد شد.

رضوی اردکانی تصریح کرد:در حال حاضر صندوقهای منابع طبیعی در چهار استان راه اندازی شده است  و تصمیم داریم این صندوق را در ۱۰ استان دیگر کشور راه اندازی کنیم.

وی در ادامه از راه اندازی صندوق باغبانی در نهال و صندوق نوغان داری در سال آینده خبر داد و گفت :  در برخی استانها هم صندوق شهرستانی راه اندازی خواهد شد.

رضوی گفت: در حال حاضر میزان سرمایه صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور از هزار و 200 میلیارد تومان فراتر رفته است و درصورت حمایت دولت و استقبال سهامداران قادریم این میزان را افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این نشست گفت : محصول غالب باغی شهرستان تاکستان انگور و کشمش است و سالانه بیش از 300 هزار انگور در استان قزوین تولید می شود .

علی اکبر متقی فرد افزود : از این میزان 25 درصد بصورت تازه خوری و  75 درصد بصورت کشمش تبدیل می شود .

و ی افزود :  سالانه  70 هزار تن کشمش در این استان تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد : ایجاد صندوق توسعه سرمایه گذاری کشمش در شهرستان تاکستان بعنوان قطب مهم تولید این محصول می تواند مشکل تولید کنندگان این بخش را حل کند.

متقی فرد افزود : امسال با پیگیری که مسئولین استان و وزارت جهاد کشاورزی انجام داده اند درصدد ساماندهی وضعیت کشمش پس از تولید و همچنین حل مشکلات باغداران انگور کار است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار