مقامات میانماری بار دیگر مشارکت نظامیان این کشور در کشتار اقلیت مسلمانان روهینگیا را رد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات میانمار حاضر در نشست بنگلادش بار دیگر اتهامات درباره جنایات ارتش این کشور علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا را رد کردند. با این وجود، آنگ سان سوچی –رهبر میانمار – اعلام کرد درباره گزارش سازمان ملل تحقیق خواهد کرد. 

پس از گزارش هفته گذشته دفتر حقوق بشر سازمان ملل درباره مشارکت سربازان میانمار در کشتار جمعی و تجاوز گروهی به منظور حاکم کردن سیاست رعب و وحشت در میان مسلمانان شمال استان راخین در ماه‌های اخیر، دیپلمات‌ها و مقامات دولتی و آژانس‌های بین المللی در داکا، پایتخت بنگلادش پشت درهای بسته تشکیل جلسه دادند. 

اچ تی امام، مشاور سیاسی نخست وزیر بنگلادش که در این نشست حضور داشت در این باره گفت: زمانی که نمایندگان بنگلادش به اقدامات وحشتناک نظامیان میانمار علیه مسلمانان این کشور اشاره کردند، نمایندگان کشور میانمار با آن به مخالفت برخواستند و این اقدام را کاملا رد کردند. 

با این وجود، زید رعد الحسین – کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل – گفت: رهبر میانمار پس از مشاهده گزارش دلخراش 43 صفحه‌ای درباره کشتار اقلیت مسلمانان این کشور که جمعه منتشر شد، متاثر گشت و این موضوع را تکذیب نکرد. 

با این وجود، آنگ سان سوچی که برنده جایزه صلح نوبل نیز هست از سوی کشورهای خارجی به دلیل بی‌تفاوتی درباره ظلم به مسلمانان روهینگیا مورد انتقاد است. از زمان آغاز عملیات نظامی علیه مسلمانان میانمار در 9 اکتبر (18 مهر) نزدیک به 69 هزار مسلمان به بنگلادش گریخته‌اند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار