دکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی می گوید که بر اثر بارش برف‌ها، بهمن و سردی هوا در چند روز گذشته، ۱۰۷ نفر جان باخته اند.

بارش برف‌ های اخیر جان ۱۰۷ نفر را در کشور گرفته استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دکتر عبدالله، امروز دوشنبه (18 دلو) در نشست شورای وزیران گفت که ۱۰۷ نفر در سرتاسر افغانستان در اثر برف‌های شدید جان های شان را از دست داده اند.

رییس اجرایی می گوید که برفباری های اخیر در کشور بی سابقه بوده و ادارات ذیربط آمادگی کامل را برای عملیات نجات روی دست گرفته اند.

آقای عبدالله از شهروندان کشور خواست که به پیام ها و اطلاعاتی که از سوی کمیته حالت اضطرار و مقامات مسوول به آنها داده می شود توجه جدی کرده و از رفت وآمد‌ها خود داری نمایند.

آقای عبدالله می گوید که روزگذشته برفباری در سرتاسر افغانستان صورت گرفته اما در ۲۲ ولایت کشور ریزش برف شدید بوده است.

وی بیان داشت:" برفباری یک خبر خوش بود برای مردم افغانستان بود چون در سالهای قبل این برفباری ها کم بود تاثیرات ناگوار داشت بالای ذخیره های آب اما در عین حال تلفات و حوادث را نیز درپی داشت".

او تصریح کرد:" دیروز در سرتاسر افغانستان برفباری صورت گرفت که در ۲۲ولایت افغانستان برفباری شدید بوده است که بیشترین تلفات در ولایت بدخشان و نورستان به وقوع پیوسته است".

وی همچنین از هماهنگی ادارات ذیربط و والیان در ولایت ها ابراز قدر‌دانی کرده گفت که روز گذشته در اثر هماهنگی و همکاری ادارات صدها تن در نقاط مختلف کشور از برف‌کوچ های احتمالی نجات یافته اند.

آقای عبدالله از رسانه ها و وزارت اطلاع وفرهنگ نیز خواست که از ارایه آمار و ارقام در مورد تلفات ناشی از برفباری ها توجه کرده و آمار موثق را به مردم اطلاع رسانی نمایند.

او گفت:" گزارشی که روزگذشته از تخریب شدن ۲۱۰۰ خانه مسکونی در شهر کابل در ساحه که بیجاشدگان در آنجا زندگی میکنند صحت نداشته است".

آقای عبدالله بیان داشت که صبح امروز شاهراه سالنگ به روی ترافیک باز شده است و تلاش ها برای پاک کاری و باز کردن صدها کیلومتر جاده در نقاط مختلف کشور جریان دارد.

وی به مردم اطمینان داد که در ساحات آسیب پذیر با باز شدن راه های مواصلاتی کمک های بشری توزیع می شود.

این درحالی است که براساس گزارش ها در ولایات مختلف کشور ۱۲۹ تن کشته شدند و بیشترین تلفات در ولایت نورستان به وقوع پیوسته است.

از ولایت نورستان گزارش ها می‌رساند که یک روستای که در آن ۵۰۰ خانواده در آن زندگی داشتند زیر برفکوچ شده است.


انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.