کارخانه قند فسا در استان فارس پس از 4 سال تعطیلی در مراسمی با حضور استاندار فارس آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد علی افشانی استاندار فارس  در سفر به شهرستان فسا در  مراسم راه اندازی مجدد کارخانه قند فسا گفت: در راستای حمایت از صنایع، طرح های اقتصادی کارخانه های استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با تصویب این کارگروه برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند.

وی افزود: در این حوزه، اولویت با کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل  بوده و این واحدها با ارائه طرح اقتصادی می توانند از تسهیلات رونق تولیداستفاده کنند.

هنمچنین مجید بختیار مدیر کارخانه قند فسا نیز در این مراسم  با اشاره به تعطیلی این کارخانه در سال 92 گفت: این کارخانه با سرمایه گذاری 42 میلیارد تومانی بخش خصوصی راه اندازی شده، که روزانه 220 تن قند و شکر تولید و روانه بازار می کند.

وی با بیان اینکه این کارخانه از قابلیت افزایش ظرفیت تولید روزانه 300 تن قند برخوردار است، تصریح کرد: کارخانه قند فسا در راستای حمایت از کشاورزان  سالیانه بیش از یک هزار و 100 تن چغندر را به شکر خام تبدیل می کند.

بختیار ادامه داد: با راه اندازی کامل این کارخانه، 400نفر به صورت مستقیم و یک هزار و500 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شدند.

گفتنی است، کارخانه قند فسا با 63 سال سابقه فعالیت از مهم‌ترین کارخانه‌های جنوب کشور محسوب می شود.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار