معاون شهردار خاش گفت: بارش باران، وقوع سیل و وزش باد سهمگین در این شهرستان، افزون بر 50 میلیارد ریال به تاسیسات شهری خسارت وارد کرده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، عبدالوحید هاشمزهی  معاون شهردارخاش  اظهار كرد: بارش سیل آسا چندروز اخیر خسارات بسیاری به تاسیسات و زیرساخت های شهری خاش وارد كرده است که عملیات پاک سازی و ترمیم برخی از تاسیسات به ‌صورت ضربتی در حال انجام است.

وی تصریح كرد: خسارات وارده به زیرساخت های شهری شامل زیرسازی، جدول گذاری، كانیو، معابر، خیابان ها، كانال های خروجی آب، ماشین آلات سنگین و لودر بوده است.

هاشمزهی بیان كرد: در راستای خدمات رسانی به شهروندان بیش از 200 نفر از كاركنان شهرداری خاش با هدف مقابله با آسیب های ناشی از سیلاب های اخیر وارد عمل شدند و از بسیاری خسارات احتمالی جلوگیری كردند.

 هاشمزهی تاكید كرد: شهرداری خاش با تمام نیروها و توان در حال پاكسازی فضای شهر، آماده سازی، لایروبی و بیرون آوردن آب از منازل و معابر جهت استفاده از خدمات شهری است و تا رفع كامل این مشكلات از هیچ كوشش و تلاشی دریغ نمی كند.

 هاشمزهی بیان كرد: كانال ها و زیرگذرها كه به تازگی لایروبی شدند و همچنین ایجاد كانال محمدآباد به طرف رودخانه ی قاسم آباد جهت جلوگیری از حركت رواناب ها به سمت روستای ناصری، توانست مشكلات سیلاب پیش آمده را برطرف كند و اگر این كانال نبود، سیلاب مشكلات بسیاری را برای شهر ایجاد می كرد.

 وی با بیان اینكه پس از بارندگی عملیات بازكردن آبروها و لایروبی شدت گرفته است، ادامه داد: بسیاری از خیابان ها، معابر و حتی پل های فلزی سطح شهر  به جهت آسیب های وارده ناشی از سیلاب نیاز به ترمیم و بازسازی آسفالت دارد و سعی می شود طی ماه های آتی این معابر بهسازی و ترمیم شود.

 معاون شهردار خاش گفت: متاسفانه بر اثر سیلاب 2 ماشین سنگین لودر شهرداری در گل و لای فرو رفت كه توسط بیل مكانیكی اداره آب هر دو لودر بیرون كشیده شدند.

 هاشمزهی اذعان كرد: طبق تصمیم ستاد بحران خاش، 17 واحدمسكونی روستای ناصرآباد تخلیه شد و به ساكنان اسكان موقت دادند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.