مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با اشاره به آغاز دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از حضور مجموعه تخت فولاد در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدعلی معرک نژاد  با اشاره به دهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع گفت: مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با هدف به نمایش گذاشتن هنر و فرهنگ و معرفی مفاخر مدفون در تخت فولاد در این نمایشگاه شرکت می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت گردشگری و جذب گردشگر گفت: مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد علاوه بر مشاهیر و هنرمندان آرمیده در آن به عنوان یک قبرستان قدیمی، تاریخی و مذهبی شهر اصفهان و یک گنجینه تمام ناشدنی به شمار می‌رود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با اشاره به هنرهای خوشنویسی، حجاری و معماری در تخت فولاد افزود: تخت فولاد، بزرگ‌ترین قبرستان جهان اسلام است و از لحاظ فرهنگی، هنری و مذهبی از مکان‌های مهم برای گردشگری مذهبی محسوب می‌شود و ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد.

وی با بیان اینکه این مجموعه نه تنها از لحاظ هنری جایگاه ارزشمندی دارد بلکه تعداد زیادی از مشاهیر و بزرگان نیز در آن آرمیده‌اند، اظهار داشت: در مجموعه تخت فولاد حدود 850 فقیه و مجتهد، 120 نفر واعظ و خطیب، حدود 120 نفر هنرمند، 75 نفر دانشمند در زمینه‌های نجوم و ریاضی، 20 نفر حکیم و فیلسوف، 230 نفر شاعر بزرگ و بیش از 7 هزار و 700 نفر شهید دوره انقلاب اسلامی که 220 نفر از آنان سرداران بزرگ شهید می‌باشند و در تکایای مختلف تخت فولاد مدفون هستند.

معرک نژاد با تاکید بر اهمیت آشنایی عموم شهروندان و به ویژه نسل جوان با مفاخر مدفون در تخت فولاد و هنرهای موجود در آن گفت: در راستای معرفی مجموعه تخت فولاد برنامه‌های متنوعی آماده شده که بازدیدکنندگان را با این مجموعه تاریخی آشنا می‌کند.

 نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته با حمایت و مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از تاریخ 18 لغایت 21 بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در سالن شماره 41، غرفه 17 از غرفه مجموعه تخت فولاد بازدید نمایند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار