در برف و یخبندان چند روز اخیر،اداره کل محیط زیست خراسان جنوبی به یاری حیات وحش رفت.

مهندس مودی،معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت: در طی برف و یخبندان چند روز اخیر در خراسان جنوبی اداره کل محیط زیست با پخش دان و علوفه در مناطق پر برف، حیوانات زیادی را از مرگ حتمی نجات داد.

وی افزود: در این راستا در دو منطقه ی محافظت شده ی شاسکوه و درمیان-سربیشه، شهرستان بیرجند و مسیر جاده ی خوسف،توزیع دان صورت گرفت.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: 200 کیلوگرم گندم در محورهایی که پوشیده از برف هستند برای پرندگان و 2 تن علوفه در مناطق حفاظت شده برای حیوانات دیگر توزیع شده است.

مهندس مودی،با اشاره به مشارکت های مردمی در کمک به حیات وحش افزود: در این چند روز تیمی در مقابل سرد خانه ی بیرجند مستقر بودند و به اتومبیل های عبوری دانه می دادند تا در مناطقی که می روند درمسیر های پر برف توزیع کنند.

وی هم چنین به نذر دان برای حیات وحش اشاره کرد و گفت: در شهرستان سربیشه یکی از خیران یک تن گندم نذر حیات وحش کرده است و یکی دیگر از خیران در این شهرستان مبلغ 1 میلیون و 200 هزار تومان برای همین منظور به اداره محیط زیست داده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار