میزان تقریبی 10 درصد از ثبت نام کارت ملی هوشمند کل استان در شهرستان مهاباد صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، پست جمهوری اسلامی ایران با همکاری ثبت احوال کشور ثبت نام کارت ملی هوشمند را در کل استانها شروع کرده و ما هم به تبع آن در استان آذربایجان غربی و در شهرستان مهاباد شروع کرده ایم.

از ابتدای سال 95 تا به حال در سطح استان از 267 هزار خانوار  ثبت نام به عمل آمده و در شهرستان مهاباد به میزان 25 هزار نفر جمعیت را ثبت نام کردیم که میزان تقریبی 10% از ثبت نام کل استان در شهرستان مهاباد صورت گرفته است.

ظرفیت روزانه شهرستان مهاباد جهت ثبت نام کارت ملی هوشمند 150 نفر در روز است که باتوجه به استقبال خوب مردم شهرستان مهاباد در راستای افزایش 100 نفری تصمیم داریم 2 ایستگاه و دفتر پیشخوان شهری را در روزهای آتی به مجموعه ظرفیت فعلی اضافه کنیم.

کارت های ملی قدیمی کارت هایی فیزیکی بودند ولی کارتهای جدید ،کارتهایی هوشمند هستند که میتوان برای بهره برداری های چند موردی مانند کارت سلامت ،کارت عابر بانک و حتی کارت گواهینامه را از ان داشته باشیم.

بر اساس تصمیمات و برنامه ریزی ها این طرح ملی تا پایان سال 96 ادامه خواهد داشت و در مورد کسانیکه تا پایان مهلت اقدام نکنند در آن زمان اتخاذ تصمیم خواهد شد.تا اکنون نزدیک به %50درصد مردم استان اقدام به دریافت کارت ملی هوشمند کرده اند .

لازم به توضیح است شهروندان جهت دریافت کارت ملی هوشمند باید پیش ثبت نام را از طریق سایت مربوطه در منزل ویا کافی نت ها انجام دهند که در همان لحظه تاریخ مراجعه ی آنها به ادارات پست مشخص میشود و تا 3 روز پس از تاریخ مقرر مهلت دارند شخصا جهت اقدام مراجعه کنند.

کلیه کارهای لازم جهت ثبت نام و تکمیل مدارک مانند گرفتن عکس و اسکن اثر انگشت ،برای تسریع در روند کار در خود ادارات پست انجام می گیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.