معاون هماهنگی و توسعه منابع استانداری زنجان از افزایش سرمایه گذاری در استان زنجان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛عصفوری با بیان اینکه سرمایه گذاری داخلی در استان زنجان افزایش پیدا کرده است افزود :کشورهای خارجی از جمله بلژیک،آلمان،ترک و چین تمایل سرمایه گذاری در استان زنجان را دارند.

وی از انعقاد تفاهم نامه ای با یک گروه چینی خبر داد و گفت : یک گروه چینی اعلام آمادگی برای احداث شهرک صنعتی چینی در زنجان راکرده است که در این شهرک باتوجه به موقعیت استان صنایع مختلفی تولید خواهد شد که در این زمینه تفاهم نامه ای منعقد شده است .

عصفوری متراژشهرک را در ابتدا 200هکتار عنوان کرد و گفت : سپس به 400هکتار افزایش پیدا خواهد کرد و این شهرک برای تولید صنایع متنوع و بزرگی راه اندازی می شود .

معاون هماهنگی و توسعه منابع استانداری زنجان با اعلام اینکه کشور ترکیه نیز علاقه مند به سرمایه گذاری در زنجان است اضافه کرد :این کشور برروی تولید صنایع مرتبط با باطری شو،دستمال کاغذی ،پوشاک و روکش ملامینه mdf قصد سرمایه گذاری را دارد .

همچنین کشور آلمان نیز برای تولید بطری مربوط به نوشابه و داروها در زنجان تمایل به سرمایه گذاری را دارد که اخیرا پروانه تأسیس در این زمینه اخذ شده است .

وی بابیان اینکه یکی از کلنگ زنی ها در هفته آینده با حضور وزیر صنعت ،معدن و تجارت انجام می شود خاطر نشان کرد : کشور بلژیک به عنوان چهارمین سرمایه گذار در بحث خودرو و تولید گیربکس اتوماتیک اعلام سرمایه گذاری کرده است .

عصفوری تولید این نوع گیربکس را برای اولین بار در سطح کشور خواند و گفت : با تولید گیربکس اتوماتیک خودرو،گیربکس های مورد نیاز کشور تأمین می شود و به مقدار زیادی به چین نیز صادر می شود .

معاون هماهنگی و توسعه منابع استانداری زنجان اعلام کرد : از اول امسال بیش از 900میلیارد تومان در استان زنجان سرمایه گذاری صورت گرفته است .

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.