رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر از افتتاح 9پروژه بهداشتی و درمانی در این شهرستان خبرداد.

افتتاح ۹ پروژه بهداشتی و درمانی در ایرانشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ؛بلوچ رییس مرکز بهداشت ایرانشهر گفت: در دهه مبارک فجر 9 پروژه بهداشتی و درمانی درسطح شهرستان ایرانشهر با اعتباری بالغ بر 27میلیارد و 150میلیون ریال  افتتاح خواهد شد .

بلوچ افزود : این پروژه ها  شامل دو مرکز جامع سلامت شمس اباد سرهنگ و آبادان و 7خانه بهداشت احداث مجدد شمس اباد سرهنگ، خیرآباد بمپور، علی آباد نوکجوب، میراباد، سعید آباد، آبسرد بزمان و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) می باشند.
 
رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر در ادامه گفت:دانشگاه علوم پزشکی  ایرانشهر اقدام به تعمیر و تجهیز واحد نمونه گیری ، آزمایشگاه و تجهیز دندانپزشکی کرده است و در آینده نزدیک نمونه برداری در مراکز دهمیر، نوکجوب، ابتر، کلینک و آزمناباد راه اندازی خواهد شد  .

بلوچ افزود: درحال حاضر نیروی انسانی و فضای فیزیکی در اغلب مراکز ایجاد شده است و در مراکز شهردراز ، آبادان و محمدان عملا نمونه گیری و انجام آزمایشات سطح یک آغاز شده است.

مهندس بلوچ ادامه داد: در بخش دندانپزشکی نیز مرکز بزمان و دامن و طالقانی علاوه بر مراکز یک و سه شهری به تازگی شروع به کار نموده اند و بخش دندانپزشکی در محمدان و شهردراز و ابتر درحال تجهیز می باشد.

وی با تاکید این نکته که دردوبخش آزمایشگاه و دندانپزشکی مبالغ قابل توجهی جهت خرید تجهیزات به روز هزینه شد تا در جهت تامین و ارتقاء سلامت مردم گام بزرگی برداریم.

وی گفت: اقدام اساسی و مهم دیگر دانشگاه علوم پزشکی در مرکز بهداشت ایرانشهر راه اندازی مراکز و پایگاههای سلامت شهری می باشد که تا پایان سال درصورت جذب نیروی مراقب سلامت 19واحد بهداشتی در مرکز شهر به صورت استیجاری شروع به کار خواهند کرد. 

 دو مرکز جامع سلامت سه و چهار شهری با پیشرفت فیزیکی بیش از 40درصد در دوطبقه در حال ساخت می باشند.

رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر در پایان گفت: طرح تحول نظام سلامت کشور در حوزه بهداشت درشهرستان ایرانشهر با سرعت به جایگاهی که پیش بینی شده است درحال رسیدن می باشد.

 ایشان از ثبت بیش از 550هزار خدمت بهداشتی در 6ماه اخیر در سامانه آنلاین وزارتخانه خبر داد و گفت این در حالی است که به دلایل زیر ساختی امکان ثبت همه خدمات ارائه شده میسر نبوده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار