معاون آموزشی بیمارستان لبافی‌نژاد عنوان کرد: اعتباربخشی سبب ارتقای کیفیت بیماران می‌شود و تا الان متاسفانه بیمه های سلامت و خدمات درمانی بدهی‌شان را پرداخت نکرده‌اند.

محمد زارع جوشقانی معاون آموزشی بیمارستان لبافی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مشکلات بیمارستان‌های آموزشی در کشور اظهار داشت: بیمارستان‌های آموزشی با مسائل بیمه ای مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند بطوری که به دلیل مراجعات مردم و بیمه بودن اکثر آنها درآمدهای بیمارستان از طریق حق بیمه‌ها کسب می‌شود که دیرکرد پرداختی بیمه‌ها، تامین هزینه‌ها را با مشکل روبرو کرده است.

وی با بیان اینکه پرداخت‌های کارانه پزشکان و پرستاران بیمارستان‌های آموزشی بستگی به بودجه و نوع بیمارستان دارد، عنوان کرد: لبافی‌نژاد یک مرکز آموزشی وابسته به سازمان تامین اجتماعی است که این بیمه تمامی پرداختی‌های خود را در زمان مقرر وصول کرده است اما متاسفانه بیمه‌های خدمات درمانی و سلامت هنوز بدهی خود را به این بیمارستان نپرداخته‌اند.

جوشقانی ادامه داد: پرداختی بیمه‌ها تاثیر زیادی بر روی حقوق کارکنان و کارانه پزشکان و پرستاران می‌گذارد و در همین راستا با زیاد شدن بدهی بیمه‌ها به دلیل تامین نبودن منابع مالی‌شان حقوق کادر پزشکی و ارائه دهندگان خدمات درمانی و آموزشی بیمارستان‌ها را با مشکل روبرو کرده است.

وی عنوان کرد: بیمارستان لبافی‌نژاد به طور کلی کارانه پزشکان و پرستاران را سعی می‌کند در موعد مقرر پرداخت کند تا آموزش‌هایی که با سلامت مردم در ارتباط است با مشکلی روبرو نشود و بدهی بیمه‌ها به این بیمارستان مسائلی را برای بیماران ایجاد نکند.

وی ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت یکی از بهترین پروژه‌های وزارت بهداشت است اما به دلیل تامین نبودن منابع مالی در بعضی از قسمت‌ها با مشکل روبرو شده است و پزشکان و پرستاران حقوق‌شان بر اساس میزان کارکرد آنها به صورت پاره وقت و یا تمام وقت است.

جو‌شقانی با اشاره به اینکه مسئله اعتبار بخشی بیمارستان‌ها سبب ارتقای کیفیت خدمات و منظم شدن کارهای آموزشی و خدمات پزشکی به بیماران می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته این بودجه برای مراکز درمانی اختصاص یافته بود و قرار است بودجه‌ای برای بیمارستان آموزشی با هدف کاهش خطای پزشکی و افزایش رضا‌یتمندی مردم و بیماران صورت گیرد.

وی همچنین در خصوص دانشجویانی که در محیط های آموزشی اقدام به استعمال دخانیات می‌کنند، اظهار داشت: بیمارستان آموزشی لبافی‌نژاد برنامه‌های متنوع آموزشی و فرهنگی برای پیشگیری استعمال دخانیات دارد و به نظر من تا حدود زیادی در این کار موفق عمل کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار