جامعه پزشکی ما ممکن است به خاطر گرفتاری های ویژه خود خیلی نتواند در مجالس قرآن شرکت کند اما ماهیت کار او عملا قرآنی است.

به گزارش خبرنگار قران و عترت حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛آیین اختتامیه مسابقات قرآن بین بیمارستان‌های استان تهران با حضور پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور،عباس سلیمی استاد پیشکسوت قرآن کریم، محمدمهدی بحرالعلوم، رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت روز شنبه 16بهمن در بیمارستان خاتم انبیاء برگزار شد. 

کولیوند در این مراسم گفت :خوشبختانه به مرور در این دوره مسابقات استقبال خوبی را شاهد بودیم   ،کسانی که جز برگزیدگان هستند اجر معنوی  آنها خیلی بیشتر از لوح  و تقدیر  ارزش دارد.

امسال مسابقات   در این ۴۰ بیمارستان در پنج بخش حفظ قرائت تفسیر احکام عمومی نهج البلاغه 700نفر ثبت نام کردند  که 400نفر موفق شدند در انتها حضور پیدا کنند چراکه به دلیل وظایف و شیفت های کاری نتوانستند در این مسابقه شرکت کنند .

وی ادامه داد : برای برگزاری مسابقات قرآن در بیمارستان‌ها اهداف مختلفی را دنبال کرده‌ایم. از جمله اهداف این این مسابقات ، این بود که برگزاری این مسابقات باعث ارتقاء فرهنگ کارکنان بیمارستان‌ها در برخورد با بیماران شود بنابراین رفتار کارکنان باید برگرفته از رفتارهای توصیه شده در قرآن باشد.

استاد عباس سلیمی، در ادامه مراسم  گفت : ما یک نگاه به قرآن داریم که به موجب روایات هر کس قرآن را بگشاید و به آن نگاه کند و قرائت نکند برای او پاداش حساب می شود اما یک نگاه قرآنی نیز در کنار آن وجود دارد.

وی اظهار کرد: جامعه پزشکی ما ممکن است به خاطر گرفتاری های ویژه خود خیلی نتواند در مجالس قرآن شرکت کند اما ماهیت کار او عملا قرآنی است.

وی تصریح کرد: خدای متعال انسان را به عنوان جانشین خود در کره زمین ماموریت داده و برای هدایت او قرآن که ماموریت 124 هزار پیامبر است، عطا فرموده است .

سلیمی تصریح  کرد: در میان آثار علمی یک کتاب جامع تحقیق و پژوهش پیدا نمی کنیم که مانند قرآن با ابعاد وسیع خود از خواندن و نوشتن و تحقیق صحبت کرده باشد.

این استاد قرآن اظهار داشت : اگر پیامبر اسلام می فرمایند به قرآن چنگ بزنید و آن را فرمانده خود قرار دهید درمی‌یابیم که قرآن و تمام آیات آن کتاب زندگی است.قرآن کتاب هدایت بشر به سوی بهشت الهی می باشد و هدف از تشکیل خانواده را عشق، مودت، محبت و آفرینش می نامد.
سلیمی ادامه داد: همراهی با قرآن هیچ نگرانی ای را برای ما به وجود نمی آورد زیرا آینده و راه ما روشن است و تمام تلاش ما ملاقات با خدا و بازگشت به مبدأ الهی  است .

گفتنی است  در پایان مراسم از برگزیدگان تقدیر شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار