سرپرست شبکه بهداشت و درمان بهمئی گفت:گارگاه خودمراقبتی سازمانی با حضور مدیران مدارس در بهمئی برگزار شد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی گفت: در گذشته بیماریهای واگیر از جمله سل،وبا،حصبه،سرخک و سرخچه شیوع داشت ولی با ساخت واکسن ها و رعایت بهداشت فردی و محیطی خوشبختانه این بیماری ها کنترل شد.

علی آبشنگ افزود:با توجه به سبک زندگی امروزی بیمارهای غیرواگیر همچون سکته قلبی، فشار خون، دیابت و سرطان ها جایگزین بیماری های واگیردار شده است که تنها واکسن این بیماری ها خود مراقبتی به ویژه خودمراقبتی سازمانی است.

وی ادامه داد: لازمه اجرای خود مراقبتی سازمانی تشکیل شوراهای ارتقاء سلامت در محل کار است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهمئی گفت: هدف از تشکیل این شورا تدوین برنامه عملیاتی مشارکت برای تامین سلامت کارکنان آن سازمان است.

علی آبشنگ افزود: هدف از اجرای برنامه خود مراقبتی سازمانی در محل کار، ایجاد محیط کار سالم از طریق اجرای برنامه هاو خط مشی های ارتقاء سلامت با همکاری کارکنان و مدیران است.

وی ادامه داد: در این برنامه ضمن شناسایی نیازهای سلامت کارکنان می توان میزان آگاهی و دانش سلامت را افزایش داد که این موضوع نیز در تامین سلامت و رفاه جسمی،روحی و روانی و افزایش رضایت شغلی و تقویت روحیه کارکنان موثر است.

آبشنگ گفت: برنامه ارتقای سلامت در محل کار طیف گسترده ای از حیطه های سلامت را تحت پوشش قرار می دهد که بیشتر بر چهار حیطه تغذیه، فعالیت فیزیکی،ترک سیگار و مدیریت استرس تاکید شده است.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.