کرمانشاه؛

تمهیدات لازم برای تامین میوه شب عید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای تامین میوه شب عید مردم استان خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛خسرو شهبازی  با بیان اینکه 300 تن سیب برای تامین میوه شب عید استان خریداری و به استان وارد شده است، افزود: این میزان سیب در انبارهای استان ذخیره شده است.

شهبازی ادامه داد: همچنین اقدامات لازم برای خرید 700 تن پرتقال مورد نیاز استان انجام گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تمامی پرتقال شب عید استان از جنوب و استان فارس خریداری شده است، گفت: با توجه به سرمازدگی شمال و خشک و کم‌آب بودن پرتقال‌های تولیدی در استان‌های شمالی کشور، خرید پرتقال‌ از استان فارس را در برنامه قرار داده‌ایم.
 
شهبازی ادامه داد: با توجه به اینکه پرتقال‌های جنوب هنوز نرسیده‌ و در فصل برداشت هستند، پیش‌بینی می‌شود ظرف 10 تا 15 روز آینده پرتقال ها وارد استان شده و در سردخانه‌های استان ذخیره شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکید کرد: با اقدامات انجام شده هیچ کمبودی برای تامین میوه شب عید استان وجود ندارد.

شهبازی با بیان اینکه سال گذشته بین 1100 تا 1200 تن سیب و پرتقال برای تامین بازار شب عید استان خریداری شده بود، افزود: سال گذشته میزان سیب و پرتقال خریداری شده به اندازه‌ای زیاد بود که تا روزهای 17 و 18 فروردین ماه نیز توزیع میوه به نرخ تعاونی در استان انجام می‌گرفت.

شهبازی افزود: توزیع سیب و پرتقال شب عید از چند روز قبل از نوروز در استان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.