بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در همدان افتتاح شد.

افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ صبح امروز دونیروگاه خورشیدی 7 مگاواتی با اعتبار 43 میلیارد تومان وبا مشارکت سرمایه گذار ایرانی واروپایی توسط رئیس جمهورو از طریق ویدئو کنفرانس در ایام الله دهه فجر به بهره برداری رسید.


این نیروگاه که از دو هفته پیش وارد مدار شد امروز همزمان با چهارمین روز ازدهه فجر وبا حضور وزیر نیرو،سفیر آلمان ومسئولین استان همدان افتتاح شد.

با بهره برداری از این دو نیروگاه که بزرگترین نیروگاه خورشیدی در کشور محسوب می شود با سرمایه گذاری 8 میلیون یورو به ازای هر نیروگاه ایجاد و با 60 هزار پنل خورشیدی در این دو نیروگاه نصب شده است.

یکی از این نیروگاهها در مزرعه احیایی در 35 کیلومتری شهر همدان با عنوان خلیج فارس وبا سرمایه گذاری شرکت دایسک آلمان ومشارکت یک شرکت ایرانی در حال احداث ونیروگاه بعدی در زمینی به مساحت 10 هکتار ودر نزدیکی پلیس راه همدان در مزرعه اسلامی به عنوان امیرکبیر قرار گرفته است.

باید گفت درکل کشور 10 مگاوات نیروگاه خورشیدی وجود دارد وبا افتتاح این نیروگاه خورشیدی دراستان همدان 14 مگاوات نیروگاه خورشیدی ایجاد شده همچنین ساخت 3 نیروگاه خورسیدی 7 مگاواتی دیگر در برنامه قرار گرفته است .

تجهیزات این نیروگاه از تولیدات داخل کشوربوده است.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار