مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: مصرف گاز در همدان ۲۸ درصد افزایش یافت.

افرایش 28 درصدی مصرف گاز در همدانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدمهدی مهدوی گفت: در 10 ماه امسال مصرف گاز در همدان 2 میلیارد و700 میلیون متر مکعب بود که این میران نسبت به پارسال 28 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مصرف روزانه استان همدان نسبت به مدت مشابه پارسال تغییری نکرده است اضافه کرد: در 2 روز  13 میلیون مترمکعب گاز توسط مشترکان مصرف شده است.

مهدوی بیان کرد: برای نبود مشکل در تامین گاز مشترکان خانگی، مصرف نیروگاه مفتح همدان و سه کارخانه سیمان محدود شده و تنها در حد گرمایش گاز به این چهار واحد تحویل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر نیروگاه مفتح همدان و سه کارخانه سیمان از گاز طبیعی برای بخش تولیدی خود استفاده کنند مصرف روزانه گاز در استان همدان از 13 میلیون مترمکعب به 19 تا 20 میلیو مترمکعب افزایش خواهد یافت و به طور قطع ظرفیت تامین آن از سوی شرکت گاز وجود داشت اما به علت  تامین گاز سایر استان‌ها و نقاط سردسیر این محدودیت از سوی شرکت ملی گاز اعمال شده است.

وی اظهار داشت:با توجه به اینکه سیاست شرکت ملی گاز ایران بر این بوده تا مصارف نیروگاهی و صنعتی در زمینه سیمان محدود شود اما تاکنون گاز هیچ واحد تولیدی در استان همدان محدود و قطع نشده است.

مهدوی با اشاره به اینکه مصرف سه کارخانه سیمان همدان 950 هزار مترمکعب در روز بوده که به 50 هزار مترمکعب رسیده است، تصریح کرد: نیروگاه مفتح همدان امکان مصرف روزانه 4.5 تا 5 میلیون مترمکعب گاز طبیعی را دارد که در حال حاضر تنها 110 هزار مترمکعب گاز تحویل این مجموعه می‌شود که برای گرمایش است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اعلام اینکه تلاش بر این بوده گاز هیچ واحد تولیدی و خانگی در همدان قطع نشود گفت: حتی گاز واحدهای CNG در سطح استان همدان قطع نشده است.

وی با بیان اینکه گاز هیچ روستایی در سطح استان همدان قطع نشده است، گفت: ممکن است در زمستان آب به رگلاتورها نفوذ کرده و مشکلاتی برای گاز خانوار ایجاد کند ولی اینکه اختلال جدی در تامین گاز در استان همدان داشته باشیم، رخ نداده است.

مهدوی گفت: گاز تمامی روستاها به صورت جدی تامین شده و مشکلی در این زمینه نیست  همچنین شرکت گاز در روستاها فردی را به عنوان گازبان مستقر کرده تا در صورت بروز مشکل، وضعیت را مدیریت کند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار