سیدی گفت: آقایان خود شیفته که حقوق بالایی می گیرند و تیم نفت را به مالک فعلی تحویل داده اند، فکر پرداخت مطالبات ما باشند.

محسن سیدی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کیفیت دروازه بان های لیگ برتر شانزدهم تا هفته بیستم این رقابت ها تصریح کرد: در لیگ شانزدهم شاهد حضور کم رنگ پدیده های دروازه بانی بودیم. در واقع به جز مهدی امینی دروازه بان جوان سپاهان پدیده دیگری را ندیدم که از این لحاظ باید به عبداله ویسی تبریک گفت.

وی افزود: این موضوع 2 دلیل اصلی دارد. حضور دروازه بان های بی کیفیت خارجی یکی از دلایل است. نکته مهم تر این است که متاسفانه تیم های ما در ابتدای فصل چندان روی جذب گروه دروازه بانی که شامل مربی دروازه بانی و چهار بازیکن است مطالعه دقیقی نداشتند. پیشرفت دروازه بان های جوان در ابتدا به داشتن مربی تخصصی و پس از آن شجاعت سرمربیان بازمی گردد. 
متاسفانه در فوتبال ایران انتخاب مربی دروازه بانی بیشتر براساس رفاقت ها است و در این میان به کیفیت توجه چندانی نمی شود.

سیدی درباره دروازه بان های موفق لیگ برتر تصریح کرد: خوشبختانه علی رضا بیرانوند وضعیت خوب خود در نفت تهران را در پرسپولیس هم به بهترین شکل حفظ کرده و این امر نشان دهنده کیفیت بالای ایگور پانادیچ مربی دروازه بان های این تیم است. از طرفی نتایج تراکتورسازی و ذوب آهن ثابت می کند محمدرضا اخباری و رشید مظاهری هم عملکرد خوبی در لیگ شانزدهم داشته اند. البته نمی توان از کنار درخشش وحید شیخ ویسی در استقلال خوزستان بی تفاوت گذشت.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل تغییرات متوالی در چارچوب دروازه سایر تیم ها، دروازه بان های آن ها با استرس بازی می کنند. در چنین وضعیتی مربیانی که قصد میدان دادن به دروازه بان های دوم خود را دارند باید به گونه ای عمل کنند که سرمایه سوزی نشود و با اطمینان به دروازه بان های جوان، آن ها را مورد حمایت قرار دهند. خوشبختانه مربیانی چون علی رضا منصوریان و فراز کمالوند در چند بازی به حسین حسینی و کوروش ملکی اعتماد کردند. ناصر سالاری دروازه بان صنعت نفت و احسان مرادیان دروازه بان فولاد  هم جزء نفرات جوان و با کیفیتی هستند که جا دارد مربیان این 2 تیم بیشتر به آن ها اعتماد کنند. سایر دروازه بان ها در حال حاضر قابلیت دعوت به تیم ملی را ندارند و این مسئله قابل بررسی است.

سیدی درمورد وضعیت این روزهای خودش به دنبال جدایی از نفت تهران پس از 9 سال حضور در این تیم، گفت: پس از 11 سال مربیگری امسال استراحت می کنم و بیشتر به دانشگاه و کارهای معوقه می پردازم. هرچند قبل از شروع فصل یک هفته ای نفت تهران را تمرین دادم اما متاسفانه هیچ اقدامی از طرف این باشگاه برای تمدید قراردادم صورت نگرفت. البته چند تیم به من پیشنهاد دادند اما با آن ها به توافق نرسیدم.

سیدی که سابقه چند سال مربیگری علی رضا بیرانوند و سوشا مکانی به عنوان دروازه بان های فعلی تیم ملی را دارد، در مورد بحث تشکیل آکادمی دروازه بانی تصریح کرد: پیشنهادات خوبی مطرح شده اما از آن جایی که فردی ایده آل گرا هستم، برای تشکیل آکادمی دروازه بانی، زمین خوب، امکانات لازم و کادر پزشکی را با تجربه را اولویت می دانم. متاسفانه در فوتبال پایه و آکادمی و مدرسه فوتبال کمتر شاهد وجود این سه عامل هستید. بنابر این شرایط تشکیل آکادمی به این سادگی نیست.

مربی دروازه بان های سابق نفت تهران درباره مطالبات خود از این تیم گفت: تا زمانی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نسبت به پرداخت مطالبات بازیکنان و مربیان اقتدار لازم را به خرج ندهد، شاهد چنین بحران هایی هستیم. نفهمیدیم چگونه باشگاه نفت به شرکت بهنام پیشرو منتقل شده که با وجود پرداخت ۴۱ درصد مبلغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی فعلی و سایر هزینه های جانبی، مطالبات بازیکنان و مربیان قدیمی این تیم پرداخت نمی شود. نمی دانم هیئت موسس سابق باشگاه نفت با وجود این که از مالک فعلی این باشگاه چک تضمینی برای پرداخت مطالبات ما گرفته است، چرا اقدامی انجام نمی دهد. شاید هم آقایان دنبال منافع مالی هستند که برای بخش خصوصی مشکل ساز می شوند. واقعا برای افرادی که در جای گرم و نرم نشسته اند و فیش حقوقی بالایی هم دارند، متاسفم که خودشیفته هستند و جز خودشان هیچکس را نمی بینند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار