معاون رئیس جمهور گفت: تلاش کردیم تا این حلقه ظالمانه و سختی که به دور ملت ایران کشیده بودند تا ایران نتواند از ظرفیت های خود استفاده کند را پاره کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد باقرنوبخت در حاشیه افتتاح چند طرح در شاهین شهر گفت: دوستان من در هیأت دولت با تمام توان به دنبال خدمت هستند اما به دلیل مشکلاتی که وجود دارد ممکن است با کندی صورت گیرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که تحریم برای کشور به دنبال داشته افزود: تلاش کردیم تا این حلقه ظالمانه و سختی که به دور ملت ایران کشیده بودند تا ایران نتواند از ظرفیت های خود استفاده کند را پاره کنیم.

معاون رئیس جمهور گفت:همه مواردی که گفته شده و انتظار هست که حقیر آن ها را انجام دهم نیازمند منابع مالی است؛ اگر دولتی به دنبال خدمت باشد باید دنبال تامین مالی باشد.

وی با بیان این که به هر شهرستانی می‌رویم مردم مطالبه‌های به حقی دارند، اظهار داشت: پیش‌بینی ما در قانون برنامه بودجه 33 میلیارد دلار است اما وزیر نفت به ما بشارت داده که این مبلغ به 41 میلیارد دلار برسد.

نوبخت تصریح کرد: 41 میلیارد دلار اگر محقق شود یک سوم 119 میلیارد دلار درآمدی است که در سال‌های قبل بود که باید خواسته‌های مردم را با آن پاسخ بدهیم با این وجود رشد اقتصادی را از منفی 6.5 را به مثبت 6.5 رساندیم.

وی اضافه کرد: مرکز آمار زیر نظر دولت است اما تمام مراجع جهانی که متناسب با آن آمار اعلام می‌کنند، آماری را اعلام کرد که در سال 2016 که همه کشورهای نفتی دچار مشکل شده و به زانو درآمده اقتصاد ایران با ثبات‌ترین بوده است و رشد بیش از 6 درصد را تائید کردند.

معاون رئیس جمهور اذعان کرد: این به معنی رفاه در زندگی و به معنای سفرها رنگین مان نیست اما اگر شهر خودتان را با 30 و 20 و 10 سال پیش مقایسه کنید متوجه تغییرات می‌شوید.

وی به برخی اقدامات انجام شده اشاره و اظهار کرد: بیش از 700 کیلومتر راه‌آهن در سه سال گذشته احداث شده و بیش از هزار کیلومتر راه‌آهن‌های قبلی بازسازی شده است.

نوبخت تاکید کرد: امیدواریم موانع برطرف شود تا بتوانیم راه‌آهن برقی اصفهان تهران را در آینده نزدیک شاهد باشیم تا حداقل مردم این شهرستان بتوانند با مترو به قلب مرکز استان یعنی اصفهان تردد کنند.

وی در پایان گفت: از رئیس برنامه و بودجه استان رسماً می‌خواهم که با نماینده دولت و نماینده مردم در مجلس و نمایندگان مردم در شهر سریعاً بین مطالباتی که وجود دارد، موارد مهمی مثل مترو که می‌‎تواند در اقتصاد و سلامت مهم باشد را به من اعلام کنند تا از سوی دولت تدبیر و امید پیگیری شود.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.