عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بندهای درنظرگرفته شده برنامه ششم برای بازنشتگان به ویژه فرهنگیان را مثبت ارزیابی کرد.

داود محمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت وگو با خبرنگارحوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛پیرامون توجه مجلس به وضعیت حقوقی دریافتی فرهنگیان بازنشسته گفت: از مدت ها قبل در کمیسیون و مجلس وضعیت این گروه از بازنسشتگان موردتوجه و در برنامه ششم بندهای رضایت بخشی برای آنها درنظر گرفته شده است.

وی افزود: یکسان سازی دریافتی در نهادهای مختلف انجام می شود و تفاوت حقوق شاغلان و بازنشستگان به حداقل رسیده که این مسائل در برنامه ششم اجرایی می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در یکی از مواد برنامه ششم توجه به مسائل بازنشستگان موردتوجه است، اظهار داشت: در این میان فرهنگیان بازنشسته نیز مشمول این طرح ها تغییرات می شوند.

محمدی با اشاره اینکه این تغییرات تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان با توجه برنامه ششم دارد، بیان کرد: اجرایی شدن این موارد برای بازنشستگان فرهنگی بسیار موثر است.

وی افزود: اکنون در انتظار پاسخ شورای نگهبان برای تصویب تغییرات در حوزه بازنشستگان هستیم که باتوجه به محورهای مختلف مورد بحث،زمان بر به نظر می رسد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این ایراد به دولت وجود داشته که چرا توجه به دریافتی فرهنگیان کمرنگ بوده است و حتی تذکرهایی به سازمان برنامه  و بودجه در این زمینه داده شده است.

محمدی با بیان اینکه بارها از آموزش و پرورش و دولت خواستار توجه به وضع معیشت معلمان بازنشسته شدیم،عنوان کرد: با توجه به اینکه پرداخت حقوق بازنشستگان از طریق صندوق بازنشستگی کشوری بوده دولت کمک هایی به این صندوق را در دستور کار قرار داده است.

وی به شرایط  بازنشستگی با 20 سال سابقه اشاره کرد و اظهار داشت: این قانون برای نهادهای مربوطه از نظر شرایط پرسنلی و مالی نگران کننده بوده اما با این وجود منتظر تصمیم شورای نگهبان هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۰۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
اگه پول نمیدید//نگاه مثبت هم خوبه
آخرین اخبار