نمایندگان کشورهای حاشیه دریای خزر، پیش‌نویس توافقنامه‌ای را در خصوص همکاری‌های اقتصادی و تجاری بررسی می‌کنند.

کشورهای حوزه خزر پیش‌نویس یک توافق‌نامه اقتصادی تجاری را بررسی می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های محلی اعلام کردند نمایندگان کشورهای حاشیه دریای خزر (امروز) در «عشق آباد»، پایتخت ترکمنستان، پیش نویس توافقنامه ای را در خصوص همکاری های اقتصادی-تجاری میان کشورهای حوزه خزر بررسی می کنند. مسئولان و کارشناسان از کشورهای حوزه دریای خزر قرار است در این مذاکرات مشارکت کنند تا درباره پیش نویس طرحی که توسط ترکمنستان ارائه شده است، گفتگو کنند.

«قربان قلی بردی محمدوف»، رئیس‌جمهور ترکمنستان، سپتامبر سال 2014 در چهارمین نشست سران کشورهای حوزه خزر در شهر آستاراخان روسیه برای اولین بار پیشنهاد چنین توافقنامه ای را مطرح کرد. طرف ترکمنستانی بر این باور است که این پیش نویس فرصت خوبی را برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان کشورهای حوزه دریای خزر ایجاد خواهد کرد، همچنین زمینه استفاده از امکانات منطقه ای دریای خزر در خصوص طرح های مرتبط با انرژی، سوخت و حمل و نقل را فراهم خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، همچنین احتمال دارد شرکت کنندگان در این نشست طرح دیگری درخصوص ایجاد انجمن دائمی کشورهای حوزه دریای خزر را بررسی کنند؛ این انجمن می تواند عرصه فعالی برای اجرای مذاکرات میان نمایندگان دولتی و محافل اقتصادی در این کشورها باشد و جذابیت این منطقه برای سرمایه گذاری را زیاد کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار