مدیرعامل بانک انصار، برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه، نگاه بنیادی به بانکداری اسلامی را ضروری دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیمی با اشاره به طرح دولت برای اصلاح نظام بانکی تصریح کرد: سیستم بانکی از واسطه کاری پول، هیچ سودی نمی برد.

او با اشاره به وضعیت کنونی بانک انصار، ادامه داد: هم اکنون وضعیت این بانک در بورس پایدار و شاخص های آن در حال رشد است.

ابراهیمی با بیان اینکه وقتی چند بانک بزرگ افت شاخص بورس دارند، نگاه مردم منفی می شود، افزود: هم اکنون وضعیت اقتصادی کشور مطلوب نیست و شاخص بورس نیز بر این اوضاع تاثیر گذاشته است.
مدیرعامل بانک انصار از دو طرح تحول در این بانک خبر داد و گفت: طرح انسجام بخشی که نخستین طرح تا انتهای سال 94 به پایان رسید و برای سالهای 95، 96 و 97 اجرای دومین طرح تحول بانک انصار را که هدف اصلی آن،  حرکت بر توسعه بنگاه های خرد، متوسط و توسعه وسیع قرض الحسنه در بانک است در نظر داریم.

او افزود: بانک انصار به لحاظ معوقات مشکلی ندارد و میزان معوقات آن 4.7 درصد می باشد که از این میزان نیز 1.5 درصد معوقات سر رسید گذشته است.

ابراهیمی گفت : باید انقلاب ریشه ای در حوزه بانکداری کشور رخ دهد و این نیازمند همکاری همه بانک هاست.

او اظهار کرد : پرداخت سود به سپرده ها باعث می شود پول ها به سمت سرمایه گذاری حرکت کند که این خود یکی از علل افت شاخص بورس است.

مدیرعامل بانک انصار با اشاره  به ضرر بانک ها در دستگاه های کارت خوان گفت : این درحالی است که تبلیغات زیادی روی آن صورت می گیرد.

او خاطرنشان کرد: بانک انصار در بهمن 94 مدل ریل گذاری بانک ها جهت ایفای نقش در اقتصاد مقاومتی را طراحی کرد، که در این مدل به چگونگی نقش آفرینی بانک ها در اقتصاد مقاومتی پرداخته شد، این بانک در سه ماهه اول امسال 44 درصد، در سه ماهه دوم امسال 50 درصد و در 9 ماهه ابتدای امسال یش از 70 درصد منابع خود را صرف سیاست های اقتصاد مقاومتی کرده است.

مدیر عامل بانک انصار ادامه داد: به دنبال این هستیم که این میزان تا پایان سال به بالای 80 درصد برسد. البته در این حوزه همه بانک ها در حال تلاش هستند ولی این جدال های پرداخت سود تمام زحمات آن ها را بلااثر کرده است، به هر ترتیب راه نجات سیستم بانکی حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است

بانک انصار بیش از 6 سال است که  به بانک  تبدیل شده است و امور خود را در این قالب رسیدگی می کند و حدود 100 هزار سهام دار دارد.
انتهای پیام// ف ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.