معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: حدود ۱۹۹۰ خانه بهداشت ساخته‌ایم و به دنبال بهبود سیستم‌های بهداشت روستایی هستیم.

علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: شبکه بهداشتی درمانی کشور کار تحقیقی‌اش را از سال 54 شروع نمود و به وسیله سازمان جهانی بهداشت و دانشکده بهداشت دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.
 
وی افزود: پیش از انقلاب تعداد محدودی مراکز خانه‌های بهداشت و بهورز وجود داشت و اولین شبکه بهداشتی درمانی به سبک جدید از سال ۶۳ راه اندازی شد.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۷ هزار خانه بهداشت در کشور داریم و ۳۰ هزار بهورز در روستاها فعالیت می‌کنند.
 
سیاری تصریح کرد: یکی از موفق‌ترین سیستم‌های بهداشتی روستایی را در کشور داریم و این سیستم دستاوردهای بزرگی داشته و در طرح تحول سلامت همواره تلاش نمودیم این شبکه را تقویت کنیم.
 
وی عنوان کرد: در طرح تحول سلامت حدود ۱۹۹۰ خانه بهداشت ساختیم و حدود ۲۵۰۰ محل اسکان پزشکان را تعمیر و تجهیز نمودیم.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: همچنین حدود ۲۴۰۰ خودرو به این سیستم اضافه شده  و تعداد ۳۴۰۰ پزشک را به شش هزار و ۸۰۰ نفر رساندیم، همچنین حدود ۱۱۸ دندانپزشک به خدمات روستایی اضافه نمودیم و ۳۴۶ قلم دارو را به این حوزه اختصاص داده‌ایم.
 
سیاری یادآور شد: در سال ۹۲ اعتبار برنامه پزشک خانواده ۴۵۰ میلیارد تومان بود و این میزان ۴ برابر شد، که حاصل این کار اهتمام دولت و مجلس بود تا یک درصد ارزش افزوده را که مردم به عنوان مالیات پرداخت می‌کردند برای خدمات بهداشت و درمان روستاییان در نظر گرفته شود و سبب شد خدمات بهداشتی برای روستاییان را هم در سطح ۱ و ۲ بهبود ببخشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار