اصفهان؛

چاپ 60 هزار عنوان کتاب در 10 ماهه نخست امسال

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپ چاپ 60 هزار عنوان کتاب چاپ اول و جدید در 10 ماهه نخست امسال خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید عباس صالحی، امروز  در آیین گشایش دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان در مصلای بقیة‌الله‌الاعظم این شهرستان با اشاره به حضور خود در کاشان با دو مناسبت مبارک دهه فجر و افتتاح این نمایشگاه گفت: کاشان شهری است که فرهنگ مدیون آن هست.

وی، با تاکید بر اینکه کاشان در حوزه‌های گوناگون ایران اسلامی خدماتی داشته‌است گفت: ایران و جهان بدهکار این خدمات است.

به‌گفته‌وی، کاشان در دانش‌های دینی، ریاضی محض، علوم طبیعی، انسانی و هنر و ادبیات صدها بزرگ مرد را در این خطه تربیت و پرورش داده‌است که ایران و جهان را مدیون خو د کرده است.

*انقلاب اسلامی جان‌مایه فرهنگی دارد

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر ایام الله دهه فجر و نقطه

عطفی که انقلاب اسلامی ایران با رهبری روح‌الله و حضورش در این سرزمین در تاریخ ایجادکرد گفت:انقلاب اسلامی جان‌مایه فرهنگی دارد و کتاب جان مایه فرهنگ ایرانی و جهانی است.

صالحی،تصریح‌کرد: امروز برپایی نمایشگاه کتاب کاشان، یکی از خدمات انقلاب اسلامی است.

انسان، بدون فرهنگ انسان نیست و فرهنگ نیز بدون کتاب فرهنگ نیست یعنی کتاب روح فرهنگ و انسان است.

وی،تلاش انسان برای یافتن رسانه‌های جدید را برای خود تاکیدکرد و گفت:هیچ رسانه‌ای کتاب و ده‌ها رسانه با اهمیت و نفوذ کتاب نمی‌شود چرا که کتاب رسانه متفکر و ماندگار است

*چاپ 60 هزار عنوان کتاب در 10 ماهه نخست امسال

به‌گفته‌وی، چاپ 60 هزار عنوان کتاب در 10 ماهه نخست امسال تکاپویی در عرضه تولید کتاب است که به زمینه‌هایی در گسترش عرصه کتابخوانی در کشور احتیاج دارد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر نگاه جدی وزارتخانه به زمینه‌ها گسترش عرصه کتابخوانی در کشور گفت:وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در سه سال گذشته نگاه جدی به این عرصه در سه سال اخیر داشته‌است.

وی عناوین کتاب های چاپ شده بعد از انقلاب را یک میلیون جلد عنوان کرد.

*اعتبار 700 میلیارد ریالی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برای ترویج کتابخوانی

صالحی،توزیع نگاه جدی در سطح ملی با این دیدگاه که نمایشگاه نباید فقط در شهر تهران برگزارشود گفت:معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در این راستا 700 میلیارد ریال از اعتبارات این معاونت را با نگاه ترویج کتابخوانی در استانها صرف کرده‌است.

*برگزاری 85 نمایشگاه کتاب در کشور/اجرای طرح پایتختی کتاب در 100 شهر

وی، برگزاری 85 نمایشگاه کتاب در مراکز کشور و برخی شهرها از جمله نیشابور و کاشان در سه سال گذشته را با نگاه فرصت سازی برای دسترسی همگان به کتاب تاکیدکرد و گفت:

طرح‌های مختلفی از جمله اجرای طرح پایتختی کتاب در 100 شهر در این زمینه در حال اجرا است.

به‌گفته‌وی، امسال 100 شهر کشور در این طرح با مشارکت جریان های مدنی، عمومی، حکومتی و دولتی برای تکمیل آن حضور فعال داشته‌است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هزار روستا در کشور با نگاه تکاپوی کتابخوانی در برگزاری جشنواره کتاب های روستا و دوستداران کتاب مشارکت دارد.

*فعالیت جام باشگاه های کتابخوانی در 100 شهر کشور

صالحی، فعالیت جام باشگاه های کتابخوانی کودکان و نوجوانان را در 100 شهر کشور

تا پایان دولت یازدهم یادآورشد و گفت: تاکنون 2 هزار باشگاه با20 هزار عضو تشکیل شده است.

وی، افزایش طرح های کتابخوانی از جمله طرح های عیدانه، پاییزه و تابستانه کتاب در کتاب‌فروشی‌های کشور با رقم قابل توجه خریداری کتاب را خاطرنشان‌کرد و گفت: کاشان نیز برکت تاریخ فرهنگی و گذشته دیرینی که در همه شاخص‌های علمی فرهنگی دارد یکی از شهرهای فعال در پویش اجتماعی کتابخوانی بوده‌است.

به‌گفته‌وی، کاشان از نام فرهیختگان و مشاهیری همچون غیاث الدین جمشیدکاشانی

بهره می برد که هر کدام از بزرگان این شهرمی‌تواند به تنهایی برای یک کشور افتخار باشد.

*برگزاری نمایشگاه کتاب یک هفته فرهنگی است

معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد برگزاری نمایشگاه استانی کتاب در کاشان را هفته فرهنگی این شهر دانست و افزود: کاشان در این سه سال اخیر در بحث کتابخوانی حضور مقتدر، محکم و حضور جدی و فعالی در اجرای طرح‌ها داشته است که به‌آن افتخار می‌کنیم.

صالحی،اتفاق خجسته برگزاری نمایشگاه در کاشان و پویش کتاب و کتابخوانی در این شهرستان از برکت همراهی و همدلی همه مسوولان و مدیران اجرایی در استان اصفهان و این خطه فرهنگ‌دوست است.

وی، این تعامل و عزم جدی و همدلی را جان مایه فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: تلاش تمامی آنها منجر به توسعه، بالندگی و پربارترشدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌شود.

دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان از 13 تا 18 بهمن ماه سالجاری در مصلای بقیة‌الله‌الاعظم این شهرستان در حال برگزاری است.

شایان ذکر است: آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان با سخنرانی سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، حجت‌الاسلام حبیب ارزانی مدیر کل ارشاد استان، امام جمعه کاشان ، فرماندار و شهردار و اجرای گروه روشندلان تیام در مصلای بقیة‌الله‌الاعظم این شهرستان برگزارشد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.