آخرین گزارش‎ها از تحولات میدانی عراق؛

سرنگونی پهپاد داعش در "الشرقاط"/ کشف حجم گسترده‌ای از مواد انفجاری در بعقوبه/ حشدالشعبی در آینده تروریست‌ها را غافل‌گیر خواهد کرد + تصاویر

نیروهای عراقی خسارات سنگینی را در چندین محور به تروریست‌های داعش وارد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای عراقی در تکمیل عملیات آزادسازی موصل موفق شدند خسارات سنگینی در عرصه تجهیزات نظامی به تروریست‌ها وارد کنند. در این عملیات‌ها شمار زیادی از عناصر داعش به‌هلاکت رسیدند و چندین انبار حاوی مواد انفجاری و تجهیزات بمب‌گذاری شده در کرکوک و موصل نیز کشف و خنثی شد.  
 
*پهپاد داعش در "الشرقاط" سرنگون شد 

سرنگونی پهپاد داعش در

یگان‌هایی از ارتش عراق با هدف ادامه فشار به شاخه‌های تروریستی و گرفتن فرصت ابتکار عمل از آنان، به مناطق مختلف عملیاتی نفوذ کردند. لذا با اجرای عملیات‌هایی فعال به نتایج زیر دست یافتند:

**حمله تروریست‌های داعش به خطوط دفاعی جدید نیروهای پلیس عراق به شکست انجامید که طی این عملیات ناکام تروریستی 5 تروریست به‌هلاکت رسیده و دو خودروی پیک‌آپ مجهز به مسلسل و راکت‌انداز منهدم شد.

**در حمله ناکام دیگر تروریست‌ها به به یگان دوم از تیپ 43 پیاده‌نظام لشکر11 در منطقه "الحراریات"، دو تن از عناصر داعش به‌هلاکت رسیدند.

سرنگونی پهپاد داعش در

**نیروهای پلیس و حشدالشعبی در منطقه "الشرقاط" نیز موفق شدند یک پهپاد داعش را سرنگون کرده و ضمن به‌هلاکت رساندن 5 نفر از تروریست‌ها یک خودروی مجهز به مسلسل 14/5 میلی متری را منهدم کنند.

*مسئول امور مالی داعش در جنوب غرب کرکوک به‌هلاکت رسید

سرنگونی پهپاد داعش در

 منابع امنیتی در استان کرکوک اعلام کردند؛ طی روز گذشته (سه‌شنبه) در اثر بمباران هوایی، خودروی حامل  «أبوعمر الانصاري» مسئول امور مالی داعش به‌همراه یک تروریست دیگر در جنوب غرب کرکوک به‌هلاکت رسید. این حمله در نزدیکی پل "التحدی" واقع در ورودی منطقه الحویجه (55 کیلومتری جنوب غربی کرکوک) رخ داد. 

الانصاری از سرکردگان ارشد داعش به‌شمار می‌رود که مسئولیت ویژه ارتباطات مالی تروریست‎ها را نیز برعهده داشت. 

*کشف حجم گسترده‌ای از مواد انفجاری در شمال شرق بعقوبه 

سرنگونی پهپاد داعش در

«صادق الحسینی» رئیس کمیته مردمی در شورای استان دیاله اظهار داشت: نیروهای مشترک امنیتی عراق که از سوی حشدالشعبی پشتیبانی می‌شوند توانستند در محدوده «نفط خانة» (132 کیلومتری شمال شرق بعقوبه) مقادیری مواد منفجره را کشف و ضبط کنند. این مواد انفجاری از ماده C4 (با قابلیت انفجار سریع) تهیه شده که برای انفجار خودروها به‌کار می‌رود.

سرنگونی پهپاد داعش در

وی افزود: تروریست‌های داعش بمب‌گذاری خودروها را به‌صورت جداگانه در دو منطقه "النائیه" و "ذات‌التضاریس" انجام می‌دهند که پایگاه‌هایی نیز در این مناطق دارند. لذا عملیات ضبط مواد انفجاری داعش از سوی نیروهای عراقی، درواقع شکست دادن طرح‌های تروریستی برای حمله به مناطق امن به‌شمار می‌رود.

*حمله داعش به گردان سیدالشهداء ناکام ماند/ کشف 2 خودروی بمب‌گذاری شده در محله "الزهور" موصل

سرنگونی پهپاد داعش در

عناصر داعش با هجوم به خاکریزهای گردان سیدالشهداء نیروهای حشدالشعبی که با بهره‌گیری از هشت خودروی حمل نیرو صورت گرفت، ناکام ماند. نیروهای بسیج مردمی عراق با به آتش کشیدن 2 خودرو و به‌هلاکت رساندن 4 تروریست، شماری از عناصر داعش را که در حال فرار از نبرد بودند را زخمی کردند.

به‌نقل از منابع نظامی؛ دستگاه‌های امنیتی مقابله با تروریسم در عراق موفق شدند 2 خودروی بمب‌گذاری شده تروریست‌ها را در منازل مردمی محله "الزهور" در شرق موصل کشف کنند.

تیپ 33 حشدالشعبی توانست با هدف قرار دادن مستقیم مسیر امدادی موصل، 2 تن از عناصر اطلاعاتی  تروریست‌های داعش را به‌هلاکت برساند.

*حشدالشعبی آمادگی لازم برای اجرای مرحله ششم عملیات آزادسازی موصل را دارد/ حشدالشعبی نمونه‌ای برجسته در مقابله با تروریسم است

سرنگونی پهپاد داعش در

احمدالاسدی سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراق اعلام کرد: یگان‌های حشدالشعبی از آمادگی لازم برای اجرای مرحله ششم از بخش دوم عملیات آزادسازی محور راست موصل برخوردارند.

وی افزود: محور حشدالشعبی از نخستین محورهایی است که به اهداف خود را در بخش اول عملیات "قادمون یا نینوی" دست یافت و با آزادسازی کامل بیش از 150 روستا و جاده‌های مواصلاتی توانست به نقطه تماس زمینی با سایر نیروهای عراقی در مناطق یاد شده متصل شود.

سخنگوی حشدالشعبی با بیان این‌که بسیج عراق در مرحله ششم عملیات، مشارکتی اساسی خواهد داشت؛ تصریح کرد: عملیات مذکور ضمن طی روندی استمراری، از ساحل راست موصل به منطقه "تلعفر" رسیده و با عبور از "محلبیه" به مرزهای منطقه "سنجار" می‌رسد.

سرنگونی پهپاد داعش در

وی ادامه داد: تعدادی از لشکرهای ویژه و زرهی حشدالشعبی که مجهز به سطوح بالایی از تجهیزات نظامی هستند، یکی از قوای ما خواهند بود که دشمن را در نبردهای آینده متعجب و غافل‌گیر می‌کنند.

احمدالاسدی با اشاره به برخورداری بالای نیروهای حشدالشعبی از امکانات و توانمندی‌ها در جنگ‌ شهری، گفت: پس از گذشت نزدیک به سه سال از تاسیس بسیج مردمی عراق و حضور این نیرو در میادین نبرد با تروریست‌های تکفیری، امروز حشدالشعبی نمونه‌ای نظامی و مدلی برجسته در جنگ شهری است که هیچ اقدام ضد انسانی، علیه مردم و نهادهای بین‌المللی از سوی این نیرو در عملیات "قادمون یا نینوی" ثبت نشده است.  
 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طناز
۱۶:۵۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
درود بر رزمندگان اسلام و مرگ و لعن و نفرین بر تروریست
آخرین اخبار