آخرین گزارش‌ها از عملیات آزادسازی موصل؛

آزادسازی کامل دانشگاه موصل تا ساعاتی دیگر/ مقر داعش در «العباسیة» منهدم شد + تصاویر

نیروی هوایی عراق همگام با سایر قوای نظامی این کشور، مقر تروریست‌های داعش را هدف قرار داد.

به‌گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش و نیروهای پلیس فدرال عراق طی ساعات گذشته مناطق دیگری را از منطقه ساحل‌الایسر در جنوب موصل آزاد کردند. به‌علاوه در حمله جنگنده‌های نیروی هوایی عراق، مقر داعش در روستای «العباسیه» منهدم شد.

*آزادسازی مثلث جنوبی ساحل الایسر/ سرکرده تروریست‌های محور «الجزیره» به‌هلاکت رسید

آزادسازی کامل دانشگاه موصل تا ساعاتی دیگر/ مقر داعش در «العباسیة» منهدم شد + تصاویر

خبرگزاری اعلام الحربی در گزارش‌های میدانی خود از عملیات آزادسازی موصل نوشت؛ "رائد شاکر جودت" فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام کرد: آزادسازی مثلث جنوبی منطقه «ساحل‌الایسر» به‌طور کامل صورت گرفته است به‌گونه‌ای که نیروهایمان این آزادسازی و پیروزی را جشن گرفته‌اند. وی ادامه داد: لشکر واکنش سریع پلیس فدرال، ضمن آزادسازی منطقه « يارمجة» غربی، پرچم عراق را بر فراز بلندی‌ها و خانه‌های این شهر به اهتزاز درآورد.

اخبار رسیده از صحرای نینوی حاکی از آن است که نیروهای تیپ 33 حشدالشعبی طی عملیاتی، "ابوحیدر العسکری" سرکرده تروریست‌ها را در محور «الجزیره» به‌هلاکت رساند. این عملیات خمپاره‌ای پس از دست‌یابی به اطلاعات دقیق پیرامون حضور العسکری در منطقه مذکور شکل گرفت.

*اهتزاز پرچم عراق بر فراز «يارمجة» و «الضفه»

آزادسازی کامل دانشگاه موصل تا ساعاتی دیگر/ مقر داعش در «العباسیة» منهدم شد + تصاویر

فرماندهی پلیس فدرال عراق اعلام کرد؛ نیروهای عراقی منطقه «يارمجة» شرقی را نیز به‌صورت کامل آزاد کرده و بر بخش‌هایی از «الضفه» شرقی رودخانه این منطقه نیز تسلط پیدا کردند. در ادامه نیروهای پلیس، پرچم عراق را بر فراز مدرسه المعراج و مسجد احمد‌الشریجی به اهتزاز درآوردند.

*آزادسازی کامل دانشگاه موصل تا ساعاتی دیگر

آزادسازی کامل دانشگاه موصل تا ساعاتی دیگر/ مقر داعش در «العباسیة» منهدم شد + تصاویر

ژنرال "عبدالغنی الاسدی" فرمانده دستگاه امنیتی مبارزه با تروریسم در عراق گفت: طی ساعات آتی آزادسازی دانشگاه موصل به‌صورت کامل پایان می‌پذیرد. وزارت دفاع عراق اعلام کرد؛ فرماندهی نیروی هوایی این کشور با جنگنده‌های آنتونوف، بر اساس داده‌های اداره عمومی اطلاعات و امنیت این کشور، توانست ضربات مهلکی را به گروه‌های تروریستی در منطقه «حی السلام» از توابع تلعفر وارد کند.

در این حمله، هواپیماهای ارتش عراق 6 خانه را که شامل اسلحه، تجهیزات نظامی، سوخت و قایق بودند، منهدم کردند. هم‌چنین این منبع عراقی اعلام کرد که قهرمانان نیروی هوایی با بهره‌گیری از اطلاعات دقیق سازمان اطلاعات و امنیت این کشور و استفاده از هواپیمای نوع سسنا، منطقه «شریخان» را که به‌منظور انتقال سلاح و تجهیزات از ساحل الایمن به الایسر موصل مورد استفاده قرار می‌گرفت، بمباران کرد.

*جنگنده‌های عراقی، مقر داعش را در روستای «العباسیه» منهدم کردند

آزادسازی کامل دانشگاه موصل تا ساعاتی دیگر/ مقر داعش در «العباسیة» منهدم شد + تصاویر

هم چنین هواپیماهای ارتش عراق حملاتی را علیه اهداف از پیش تعیین شده وارد کردند که در جریان آن، اهداف مورد نظر به‌طور کامل منهدم شد و خسارات سنگینی به نفرات و تجهیزات نظامی تروریست‌ها وارد شد که به شرح زیر است:

**هواپیماهای یورو فایتر ارتش، محل تجمع تروریست‌های داعش را در روستای «العباسیه» منهدم کرد.
**هم‌چنین نیروی هوایی عراق به وسیله جنگنده میگ28، محل حضور داعش در شهر موصل را هدف قرار داد که در این حمله 6 تروریست به‌هلاکت رسیدند.
**در ادامه هواپیماهای عراقی با نفوذ به روستای العباسیه، تانکرهای بمب‌گذاری شده تروریست‌ها را منهدم کردند.
**در حمله دیگری که نیروی هوایی عراق توسط جنگنده‌های میگ 35 خود انجام داد، ضربات سختی را به تروریست‌ها وارد کرد. این تهاجم که در شمال منطقه تلعفر صورت گرفت، 10 تن از تروریست‌ها به‌هلاکت رسیدند و یک دستگاه راکت‌انداز داعش نیز منهدم شد.    
 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار