گاز سمی منوکسیدکربن از ابتدای امسال در استان اصفهان، جان 20 نفر را گرفت.

مسمومیت با منوکسیدکربن 20 قربانی گرفتغفور راستین مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، با اعلام این خبر اظهار داشت: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در دی ماه امسال 14 هزار و 998 ماموریت اورژانس پیش‌بیمارستانی را انجام داد که از این تعداد 11 هزار و 139 مورد غیرتصادفی و 3 هزار و 859 مورد تصادفی بوده است.

وی افزود: از مجموع ماموریت‌های ترافیکی در این مدت، 2 هزار و 854 مورد در مناطق شهری و یک هزار و 5 مورد در جاده‌های استان بوده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در دی ماه امسال، 11 هزار و 173 بیمار و مصدوم پس از دریافت خدمات درمانی اورژانس پیش‌بیمارستانی، توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل و 2 هزار و 472 نفر به صورت سرپایی توسط تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی در محل حادثه درمان شدند.

راستین خاطرنشان کرد: پایگاه فوریت‌های پزشکی مستقر در فرودگاه اصفهان نیز در دهمین ماه امسال به 246 ماموریت اعزام شد.

وی یادآور شد: در این مدت، 73 مورد مسمومیت با CO به اتاق فرمان 115 اصفهان گزارش شد که 70 نفر از آنها به وسیله اورژانس پیش‌بیمارستانی به بیمارستان منتقل و یا به صورت سرپایی درمان شدند و همچنین 3 نفر از این افراد جان خود را از دست دادند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: تعداد موارد مسمومیت با منوکسیدکربن در استان اصفهان از ابتدای امسال تاکنون 276 مورد بود که در این حوادث 20 نفر جان خود را از دست دادند و سایر مصدومین به بیمارستان منتقل و یا به صورت سرپایی درمان شدند.

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.