34 هزار و 389 فرصت شغلی غیرمستقیم در مجتمع‌های صنفی بهره‌برداری شده، در حال مطالعه و در دست احداث استان آذربایجان‌غربی ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: با اشاره به عملکرد دی ماه این معاونت اظهار داشت: در ماه گذشته 20 مجتمع صنفی در استان به بهره‌برداری رسید و 10 مجتمع نیز هم‌اینک در حال مطالعه و 15 مجتمع در دست احداث است.

محمد دهقان تعداد واحدهای انتقالی مجتمع‌های صنفی بهره‌برداری شده را دو هزار و 385 واحد دانست و گفت: علاوه بر آن تعداد واحدهای انتقالی در دست مطالعه یک هزار و 877 مورد و تعداد واحدهای انتقالی در دست احداث نیز سه هزار و 528 واحد است.

وی میزان اشتغال مستقیم واحدهای بهره‌برداری شده صنفی را سه هزار و 551 نفر عنوان کرد و افزود: از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود که اشتغال مستقیم از بابت مجتمع‌های صنفی در واحدهای در دست مطالعه چهار هزار و 384 نفر و اشتغال مجتمع‌های صنفی در دست احداث نیز به هفت هزار و 677 نفر برسد.

دهقان بیان کرد: تعداد اشتغال غیرمستقیم مجتمع‌های صنفی بهره‌برداری شده، در حال مطالعه و در دست احداث استان نیز در مجموع 34 هزار و 389 نفر خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مجتمع درودگران ارومیه دارای تعداد 456 واحد احداثی به مساحت 86 هزار متر مربع است افزود: این مجتمع در سال 98 با پیش‌بینی اشتغال 930 نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

دهقان اظهار داشت: علاوه بر آن، مجتمع فلزکاران 2 ارومیه دارای 117 واحد احداثی بوده که در مساحت 16 هزار و 758 متر مربع با پیش‌بینی اشتغال 180 نفر تا سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از آغاز به کار مجتمع صنعت‌گران و تعمیرکاران خودرو با 300 واحد احداثی از سال آینده در ارومیه خبر داد و بیان کرد: این مجتمع در مساحت 45 هزار متر مربع و پیش‌بینی اشتغال 820 نفر تا سال 99 به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: بازارچه عرضه محصولات کشاورزی نیز در 25 واحد و در مساحت 18 هزار و 500 متر مربع و میزان اشتغال 75 نفر در سال آینده به بهره‌برداری می رسد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.