دانشگاه صنعتی اصفهان در 5 سال گذشته، 680 قرارداد ارتباط با صنعت منعقد کرده است که مبلغ این قراردادها بالغ‌بر 10 هزار و 142 میلیارد ریال بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان امروز در مراسم افتتاحیه هفدهمین سمینار ملی مهندسی سطح اظهارکرد: دانشگاه صنعتی اصفهان دارای حیثیتی علمی، پژوهشی و فناوری کم‌نظیر در کشور و مطرح در عرصه‌های بین‌المللی است.

سید مهدی ابطحی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان در 5 سال گذشته، 680 قرارداد ارتباط با صنعت منعقد کرده که تا به حال 260 طرح خاتمه یافته داشته است، افزود: مبلغ این قراردادها بالغ بر 10 هزار و 142 میلیارد ریال بوده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان 9 طرح کلان به مبلغ قراردادی بیش از 120 میلیارد ریال منعقد کرده است که 3 طرح کلان با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده و با موفقیت پیش رفته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان دارای 8 پژوهشکده است، پژوهشکده‌هایی که هم‌اکنون عمده قراردادهای ارتباط با صنعت را به انجام می‌رساند، تأکید کرد: قرارداد ساخت تجهیزات آزمایشگاهی با اعضا هیأت علمی منعقد شده که در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی آن‌ها ساخته و برخی وارد بازار تجاری کشور شده است.

ابطحی با بیان اینکه 37 شرکت دانش‌بنیان رویشی توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان تأسیس شده که به فعالیت مشغول هستند، گفت: در این شرکت‌ها 56 عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه از فناوری توسعه یافته در دانشگاه صنعتی اصفهان بیش از 15 کارخانه تولیدی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان با امکانات حداقلی که تا به حال در اختیار داشته، 17 واحد فناور فعال را در مرکز دانشگاه مستقر کرده و هم‌اکنون در شروع شرایط جدید 13 واحد فناور متقاضی استقرار در دانشگاه هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد: هم‌اکنون دانشگاه صنعتی اصفهان 55 طرح پیشرو در راستای اولویت‌های پژوهشی کشور باارزشی برابر 2 هزار و 690 میلیارد ریال، آماده ارائه به استفاده‌کنندگان نهایی و سیستم‌های حمایتی دارد.

وی در پایان ابراز کرد: هم‌چنین هم‌اکنون در تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت نفت منعقد شده است، دانشگاه انستیتو هیدورکراکینگ را ایجاد خواهد کرد و به عنوان پایگاهی مرجع در این زمینه پایلوت هیدروکراکینگ را شکل خواهد داد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.