وزارت خارجه روسیه اعلام کرد آزمایش موشکی ایران که مورد ادعای برخی رسانه‌های غربی است، نقض قطعنامه شورای امنیت نیست.

روسیه: آزمایش موشکی ایران ناقض قطعنامه شورای امنیت نیست
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه با اعلام اینکه شلیک موشک میان برد ایران ناقض قطعنامه سازمان ملل متحد درباره پرونده هسته ای این کشور نیست نشست فوری شورای امنیت را به عنوان «اقدامی که اوضاع را بدتر می کند» محکوم کرد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرگزاری اینترفاکس اعلام کرد «در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد برای ایران ممنوعیت چنین اقداماتی پیش‌بینی نشده است.»

 وی افزود: «‌در این قطعنامه فقط از ایران خواسته شده است از شلیک موشک هایی که امکان حمل کلاهک هسته ای را دارند خودداری کند.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه نشستی فوری را با درخواست آمریکا برای بحث درباره شلیک موشک میان برد از سوی ایران برگزار می کند. ریابکوف این درخواست را به عنوان «اقدامی که اوضاع را بدتر می کند و ابزاری که برای رسیدن به اهداف سیاسی استفاده می شود» محکوم کرد.

توافق هسته‌ای ایران که سال 2015 با انگلیس، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و آمریکا امضا شد محدودیت هایی را برای برنامه هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریم ها اعمال کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار