خبرگزاری فرانسه از نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی ادعاهای اخیر درمورد آزمایش موشکی ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی گزارش‌های اخیر درباره آزمایش موشکی ایران، نشست اضطراری تشکیل می‌دهد.

آسوشیتدپرس نیز در گزارشی نوشت: شورای امنیت سازمان ملل قرار است به درخواست آمریکا، روز سه شنبه درباره آزمایش موشک بالستیک ایران نشستی فوری برگزار کند. 

هیئت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد از قدرتمندترین نهاد سازمان ملل خواسته است ادعای پرتاب موشک میان برد ایران را که روز یکشنبه انجام شد بررسی کند. 

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود درباره ماهیت دقیق این آزمایش اطلاعی ندارد و احتمال می رود اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر شود.  

مارک تونر، سخنگوی وزرات امور خارجه آمریکا، اعلام کرد آمریکا در حال بررسی این مسئله است که آیا این آزمایش موشکی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض می کند یا خیر. 

وی افزود هنگامیکه اقدامی انجام می‌شود که این قطعنامه را نقض می کند و یا مغایر با آن است ما ایران را مسئول می دانیم و از دیگر کشورها نیز چنین انتظاری داریم. 

سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، در واکنش یه ادعای آزمایش موشکی ایران در اظهاراتی گستاخانه گفت: «دیگر به ایران اجازه نخواهیم داد راهی برای نقض مکرر قطعنامه شورای امنیت با پرتاب موشک بالستیک، ادامه حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و دیگر فعالیت هایی پیدا کند که صلح و امنیت جهانی را تهدید می کند.»

از سوی دیگر، پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد گزارش داد جلسه امروز سه‌شنبه شورای امنیت که در ساعت 10 بامداد به وقت نیویورک (18:30 به وقت تهران) آغاز می‌شود به طور کلی غیرعلنی است و موضوع دستور کار آن خاورمیانه به ویژه سوریه و موضوعات دیگر خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
از دست آورد های برجام که باعث شده هر آدم بی سروپایی در مورد دفاع ملت ایران از خودش و حق مشروع افزایش قدرت دفاعی اظهار نظر کند . امیدوارم که مسئولین دولت و مذاکره کنندگان از خواب غفلت بیدار شوند
آخرین اخبار