فدراسیون دوچرخه سواری برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیایی پیست،3 روز دیگر عازم هند می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛مسابقات قهرمانی آسیا پیست امسال در پایتخت هند دهلی نو و در بهمن ماه برگزار می شود که به این منظور رکابزنان تیم ملی پیست دوچرخه سواری 5 صبح روز شنبه 16 بهمن ماه اعزام خواهند شد و رقابتها دوشنبه 18 بهمن ماه به مدت 5 روز برگزار می شود.
 
تیم ملی پیست سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا  موفق به  کسب 6مدال شد و امیدواریم که امسال با توجه به جوان گرایی که در تیم های ملی دوچرخه سواری صورت گرفته است پیشرفت محسوسی داشته باشیم.
 
البته با توجه به اینکه مکان برگزاری رقابتهای پیست و جاده تغییر کرده است مسابقات جاده به میزبانی بحرین از 5 تا 13 اسفند ماه همزمان با برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون جهانی برگزار خواهد شد.
 
تیم ملی پیست دوچرخه سواری برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیایی 10 رکابزن را اعزام خواهد کرد و به منظور حضور در مسابقات قهرمانی جاده که دربحرین برگزار خواهد شد 26 رکابزن اعزام می شوند.
 
در این خصوص با مصطفی چایچی مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری مصاحبه ای انجام دادیم که وی عنوان کرد:یکی از مشکلاتی که زمان شروع مسابقات قهرمانی آسیا فدراسیون دوچرخه سواری با آن دست و پنجه نرم می کند زمان برگزاری مسابقات اکثرا در فصول سرد سال است به این خاطر ما برای آمادگی تیم ها دچار مشکل می شویم اما اگر هوا گرم باشد می توانیم اردوهای تدارکاتی را در هوای بهتر و شمال ایران برگزار کنیم تا رکابزنان با روحیه و آمادگی بهتری برای مسابقات آماده شوند.
 
وی در خصوص امیدش به کسب مدال در مسابقات آسیایی امسال افزود:از الان برای رنگ مدال ها یا تعدادشان در مسابقات آسیایی نمی توان پیش بینی انجام داد اما مسئله ای که در تیم های ملی دوچرخه سواری مد نظر داریم و تحقق پیدا کرده است استفاده از رکابزنان جوان است زیرا امید کسب مدال دارند.
 
پیگیرتکمیل پیست چوبی مازندران هستیم
چایچی در خصوص پیگیری پیست چوبی مازندران برای استفاده تیم ملی، خاطر نشان کرد: پیگیر ساخت این پیست هستیم زیرا پیست چوبی مازندران علاوه بر اینکه سر پوشیده است رکابزنان را از وضعیت های جوی مختلف راحت می کند همچنین از مشکلات جدی تر نجات پیدا می کنیم ضمن اینکه دارای پیست چوبی است و هر چقدر این پیست زودتر تکمیل شود تیم ملی پیست موفق تر می تواند به فعالیتش ادامه دهد البته هیئت دوچرخه سواری مازندران پیگیر تکمیل این پیست است. 

مدتهاست با دوپینگ در تیم های ملی دوچرخه سواری مقابله می کنم
وی در خصوص بحث دوپینگ و صحبت هایی که از سوی رکابزنان به منظور نگه داشتن مواد ممنوعه در یخچال ها شده بود، تصریح کرد:با توجه به حرف و حدیث هایی که در خصوص نگه داری مواد ممنوعه شده است باید بگویم ما رکابزن هایی را برای حضور در تیم های ملی انتخاب می کنیم که علاوه بر رکوردهای داخلی ،رکورد های خارجی شان هم خوب باشد و بنده با این موارد مقابله می کنم اگرچه حرفهای کذب می زنند و کسانی این سخنان را بر زبان می آورند که تست دوپینگشان در آمده است.
 
چایچی در ادامه بیان کرد:از زمانی که خسرو قمری به عنوان ریاست فدراسیون روی کار آمده است در مسابقات قهرمانی آسیا و غیره تست دوپینگ گرفته می شود همچنین تعداد دوپینگی های امسال فدراسیون به 7 نفر رسیده است که از بین آنها یکی از بانوان ،از مربی شخصی اش  راهنمایی گرفته بود و در نهایت بدون مشورت  مکمل استفاده کرده بود اما در این مدت به عکس این موضوع به همه گفتیم که اگر دوپینگ کنید محروم خواهید شد.
 
پشتوانه سازی ما در فدراسیون جوان گرایی است
وی در ادامه تصرح کرد: هر فدراسیونی باید برای آینده یک رشته ورزشی پشتوانه سازی انجام دهد در آخرین اردوهایی که داشتیم 50 رکابزن در تیم ملی فعالیت می کردند که بیشتر رکابزن ها جزو جوانان بودند اما در تیم بزرگسالان رکاب می زدند و خیلی هم اثر گذار بود زیرا برای اولین بار در تاریخ دوچرخه سواری یک جوان 19 ساله، نفر بیست و سوم شد یا دانشور با 21 سال سن مدال طلا کسب می کند و این جریانات نشان می دهد که جوان گرایی انجام شده است.
 
نتیجه خوب با دوپینگ هیچ ارزشی ندارد
چایچی تاکید کرد: نتیجه ای که با دوپینگ به دست بیاید هیچ ارزشی نخواهد داشت و در هر صورت این زمینه فکری برمی گردد به اینکه جامعه دوچرخه سواری ایران چه نتیجه را بگیرد اما در هر صورت هر کسی در زمان خودش تلاشش را انجام داده است اما باید پیشرفتی که در این مدت داشتیم را پیگیری کنیم زیرا در مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان 6 مدال کسب کردیم اما سه ماه بعد از آن در دوچرخه سواری تاریخ ساز شدیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار