اصفهان؛

سخاوت، گنجینه ای که فراموش نمی شود

مردم سخاوتمند استان اصفهان رتبه برتر کمک های مردمی صندوق صدقات را در مجموع با مبلغ 24 میلیارد تومان در کشور ازآن خود کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر کمیته امداد امام خمینی اصفهان با تاکید بر اینکه حتی یک ریال از کمک های مردمی خرج موارد متفرقه نمیشود افزود: در آمد کمک های مردمی سال گذشته کمیته مبلغی بالغ بر 74 میلیارد تومان بوده که تنها 24 میلیارد تومان آن از طریق صندق های صدقات حاصل شده و از این حیث استان اصفهان در کشور رتبه برتر را دارد و 23 میلیارد تومان هم در طرح اکرام محسنین به طور مستقیم به فرزندان تحت پوشش واریز شده است.

حمید رضا شیرانی با اشاره به اینکه استان اصفهان بیش از 180 هزار نفر زیر پوشش مستمر کمیته امداد قرار دارند و بالغ بر 180 هزار نفر هم به صورت تک خدمتی از خدمات این کمیته بهرمند می شوند افزود: در 10 ماه سال جاری بیش از 6 میلیارد تومان جهیزیه به دختران و همچنین 550 میلیون کمک هزینه ازدواج به تعلق گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین خدمات این کمیته کارآفرینی و ایجاد شغل برای افراد نیازمند است و درحالیکه اعتبارات بانکی امسال دولت برای کمیته امداد و سازمان بهزیستی 50درصد کاهش یافته است تاکنون بیش از 3400 شغل ایجاد کرده ایم که پیش بینی می شود این رقم تا انتهای سال به 6000 افزایش یابد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی بیان کرد: از جمله دیگر خدمات کمیته امداد می توان به ارائه خدمات درمانی، اختصاص بیمه تامین اجتماعی برای هر فرد ماهیانه به مبلغ 150 هزار تومانف ارائه وام های 25 میلیونی برای بازسازی خانه های سیل زده و آسیب دیده، فرستادم 6000 نفر به سفر مشهد مقدس، کمک هزینه های تحصیلی تا سقف 2میلیون و 800 هزار تومان برای یک ترم مقطع دکترا و سبد های درمانی و مواد غذایی می باشد.

شیرانی با اشاره بر اینکه کمیته امداد نقش مهمی در رشد صنایع دستی استان اصفهان دارد و بسیاری از نیازمندان در روستاهای دورافتاده از طریق هنریایی مانند قالی بافی ، میناکاری ، قلم زنی و غیره امرار معاش می کنند افزود: با توجه به اینکه هنر و صنایع دستی در اصفهان جایگاه رفیعی دارد ولی بسیاری از این هنرمندان درامد چندانی از آن بدست نمی آورند برای مثال قالیباف هایی که تحت پوشش کمیته هستند ماهیانه درآمدی پایین تر از 200هزار تومان دارند و امسال با احتساب وام های کارگشایی که کمیته امداد به هر فرد از 2 تا 5 میلیون تومان داده است در مجموع 14 میلیارد و 300 هزار تومان وام کارگشایی پرداخت شده است.

وی در پایان از همه شهروندان درخواست کرد که با شرکت در جشت نیکوکاری امسال با شعار " سین هشتم سخاوت" و حتی کمک های غیر نقدی به کمک هم نوعان نیازمند خود بشتایند.

بیایید در جشن نیکوکاری سال نو، هم قدم با کمک های کمیته امداد امام خمینی، بذر امید و رویش را دل نیازمندان شکوفا کنیم.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.