رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام ایران گفت: ايران مخالف دخالت هر كشوری در امور داخلی افغانستان است.

ایران همواره کنار دولت و ملت افغانستان خواهد بود
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، علی اكبر ولايتی رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام ایران در حاشیه دیدار با یاماموتو نماینده سازمان ملل متحد در امور افغانستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با نماينده سازمان ملل متحد در افغانستان گفت‌وگوی صريح و سازنده‌ای داشتيم.
 
وی افزود: معتقديم مسأله افغانستان با راه حل نظامی حل نمی‌شود، بلكه راه حل اين كشور باید مسالمت آميز و گفت و گوی سياسی بين گروه های مختلف افغانستان است.
 
ولايتی تاكيد كرد: ايران مخالف دخالت هر كشوری در امور داخلی افغانستان است که فقط سازمان ملل تحت پرچم خود می‌تواند اين کار را صورت دهد.
 
رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره ادعای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل مبنی بر اینکه مسجد الاقصی که رومیان آن را تخریب کردند، مکان مقدس یهودیان است اظهارداشت: ما امیدواریم که دبیرکل چنین حرفی نزده باشد که اگر رئیس سازمان ملل چنین گفته‌ای داشته، سخن بدون منطق و نادرستی است که باید آن را تصحیح کند.

رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: مسجد الاقصی متعلق به مسلمانان است و سرزمین فلسطین متعلق به فلسطینی‌ها است که توسط صهیونیست‌ها اشغال شده است و امیدواریم روزی از اشغال آنها آزاد شود.

وی تاکید کرد: چنین گفته‌هایی در حقیقت خوش‌خدمتی به صهیونیست ها و آمریکاست و آقای گوترش باید آن را تکذیب کند.

ولايتی در مورد محدودیت روادیدی که آمریکا برای اتباع ۷ کشور ایجاد کرده است، گفت: افتخار ایرانیهاست که لازم ندارند مورد قبول افراد بی‌تعادلی مثل ترامپ قرار گیرند تا به آنها ویزا بدهد!

وی در عين حال تاكيد كرد: ایرانی ها همواره با عزت زندگی کردند و نیاز ندارند ترامپ یا شخص دیگری از دولت ایالات متحده به آنها اجازه ورود بدهد یا ندهد.

رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه باید عزت اتباع ایرانی حفظ شود اظهار كرد: بدون تردید این نوع حرکت‌ها به ضرر آینده آمریکاست و آنطور که ما ارزیابی می‌کنیم آینده آمریکا با وجود چنین مشکلات داخلی بدتر از گذشته خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.