سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: اعضای این کمیسیون، اقدام سخیف رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عدم صدور ویزا برای اتباع ایرانی را محکوم کردند.
 
تخصیص 5 درصد از بودجه عمومی به حوزه دفاع/ محکومیت اقدام آمریکا در لغو صدور ویزای اتباع ایرانیسیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود گفت: در ابتدای جلسه، بروجردی رئیس این کمیسیون از زحمات نمایندگان کمیسیون در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه و همچنین تلفیق بودجه تقدیر کرد.

نماینده مردم ورامین، با اشاره به توضیحات بروجردی درباره اقدامات بی سابقه رئیس جمهور آمریکا مثل برکناری کلیه سفرای آمریکا و یا استعفای دسته جمعی کارکنان ارشد وزارت خارجه و به ویژه اقدام سخیف و خارج از عرف رئیس جمهور آمریکا، افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اقدام سخیف رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عدم صدور ویزا را محکوم نموده و اعلام می دارد که اگر قرار بود به تروریست ها ویزا ندهند باید به اتباع عربستان و برخی کشورهایی که اقدام به عملیات 11 سپتامبر کرده بودند ویزا نمی دادند. آمریکایی که منشأ شکل گیری بسیاری از گروه های تروریستی بوده و یا حامی و پشتیبان مالی و تسلیحاتی آنهاست چگونه به خودش اجازه می دهد ملت هایی را تروریست بنامد که قربانی گروه های تروریستی مورد حمایت امریکا و غرب است.

نقوی حسینی گفت: در این جلسه مجدداً روی بودجه دفاعی کشور بحث شد و از نمایندگان کمیسیون در تلفیق خواسته شد که حداقل قانون مصوب مجلس در تأمین اعتبارات دفاعی اجرایی شود. تخصیص 5 درصد از بودجه عمومی به حوزه دفاع و اختصاص دو میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی باید در بودجه سال 96 عملیاتی شده و به تصویب برسد.

وی افزود: در ادامه جلسه، بحث تحقیق و تفحص از میزان کمک های توسعه ای جمهوری اسلامی و نتایج آن مطرح شد که البته بنا بود مجید انصاری معاون رئیس جمهور در جلسه کمیسیون حضور پیدا کند و نظرات و دیدگاه های کمیسیون را استماع کند که متأسفانه حضور نیافت، پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع، بنابراین شد از کلیه دستگاه های مربوط دعوت به عمل آید و موضوع در جلسه فوق بررسی و اطلاعات لازم کسب شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز همچنین اعضای این کمیسیون به بررسی اقدام سخیف رئیس جمهور آمریکا پرداختند و به طور مفصل پیرامون اقدامات اخیر دولت جدید آمریکا بحث و گفتگو صورت گرفت و مقرر شد تا جلسه هفته آینده با دعوت از مسئولان وزارت خارجه و سایر دستگاه های ذیربط موضوع تحولات آمریکا مورد بررسی قرار گیرد.

پایان پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار