در تیم ملی ایران چند مهاجم نوک آماده داریم که اگر کی روش قصد تغییر سیستم نداشته باشد،دردسر زیادی برای انتخاب تک مهاجم تیم ملی در بازی های پیش رو خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،تا همین چند وقت پیش همه از نداشتن یک مهاجم شش دونگ پس از خداحافظی علی دایی از تیم ملی صحبت می کردند و این که جانشینان او در تیم ملی یا درخشش آنچنانی نداشتند و یا مقطعی بوده. اما به نظر می رسد این شرایط در حال حاضر تغییر کرده است. در تیم ملی ایران چند مهاجم نوک آماده داریم که اگر کی روش قصد تغییر سیستم نداشته باشد ، دردسر زیادی برای انتخاب تک مهاجم تیم ملی در بازیهای پیش رو خواهد داشت.

رضا قوچان نژاد
گوچی این روزها و در سن 30 سالگی در اوج دوران آمادگی اش قرار دارد و در صدر جدول گلزنان لیگ هلند است. بازی های درخشان رضا در تیم هینروین یکی از عوامل اصلی عملکرد خوب این تیم در این فصل بوده است. قوچان نژاد تا یکی دو سال گذشته انتخاب اول کی روش برای نوک پیکان خط حمله تیم ملی بود اما به تازگی جایگاهش را در ترکیب اصلی از دست داده و کی روش بیشتر از سردار آزمون در ترکیب اصلی استفاده می کند.

کریم انصاری فرد
مهاجم 26 ساله کشورمان پس از چند سال بازی در اروپا بالاخره مزد زحمات و حوصله اش را امسال گرفت و در لیگ یونان کاملا شکوفا شد. کریم نیم فصل اول را در تیم پانیونیوس گذراند و پس از درخشش در این تیم به المپیاکوس ،بزرگترین باشگاه یونان رفت. درخشش انصاری فرد و تیمی که در آن بازی می کند ، موضوعی نیست که کی روش بتواند به راحتی از کنار آن عبور کند و او را مثل گذشته نیمکت نشین کند.

سردار آزمون
سردار در چند بازی گذشته تیم ملی انتخاب نخست کی روش برای استفاده در نوک خط حمله تیم ملی بوده است. سردار در این فصل نیز با درخشش در لیگ قهرمانان اروپا ، نام خود را در رسانه های خارجی بر سر زبان ها انداخت. گل او به بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید باعث شد تا همه از علایق باشگاه های بزرگ دنیا مثل لیورپول و دورتموند نسبت به مهاجم جوان تیم ملی ایران صحبت کنند. البته سردار حداقل تا پایان فصل به تیم بزرگی نمی رود و در روستوف می ماند اما شاید در پایان فصل اتفاق دیگری بیفتد. باید دید با وجود درخشش دیگر مهاجمان تیم ملی کار سردار برای باقی ماندن به عنوان تک مهاجم تیم ملی در ترکیب اصلی بسیار سخت شده است.

مهدی طارمی
مهاجم تیم پرسپولیس با وجود اینکه خیلی موقعیت گل خراب می کند اما خوب هم گل می زند.مهدی در جدول لیگ برتر 9 گله است و در رده دوم بهترین گلزنان لیگ قرار دارد. کارلوس کی روش نیز اعتقاد زیادی به آقای گل فصل گذشته لیگ برتر دارد اما معمولا او را به عنوان مهاجم نوک بازی  نمی دهد و اگر بازی کند در سیستم 4-2-3-1 کی روش ، به عنوان یکی از وینگر ها به کار گرفته می شود. البته افت طارمی در این پست کاملا مشهود است و او در نوک خط حمله عملکرد بهتری دارد. اتفاقی که با وجود درخشش شجاعی و جهانبخش ممکن است کی روش روی طارمی در بازی های مقدماتی جاتم جهانی بیشتر به عنوان مهاجم نوک حساب باز کند. پستی که به دلیل اینکه تیم ملی با یک مهاجم هدف معمولا به میدان می رود ، کار مهدی را برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت بسیار سخت می کند.

ساسان انصاری
آقای گل فعلی لیگ برتر ایران پس از جدا شدن از پرسپولیس درخشش خیره کننده ای در تیم فولاد خوزستان داشت و فعلا با 12 گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد. اتفاقی که بعید است کی روش بتواند به راحتی از آن چشم پوشی کند. ساسان در بازی های قبلی تیم ملی اصلا به تیم ملی دعوت نمی شد اما در اردوی آخر تیم ایران در امارات ، او نیز یکی از دعوت شدگان به تیم ملی بود تا مشخص شود کی روش حواسش به درخشش این مهاجم 25 ساله است. با وجود عملکرد فوق العاده انصاری در فولاد او نیز به رقیبی جدی برای دیگر مهاجمان تیم ملی تبدیل شده است.

کی روش تغییر سیستم می دهد؟
به نظر می رسد همه مهاجمان تیم ملی با هم به اوج رسیدند و کاملا آماده هستند اتفاقی که شاید باعث شود کی روش دست از سیستم 4-2-3-1 بردارد. البته سرمربی پرتغالی تیم ملی نشان داده که کم به تغییر سیستم می دهد اما اگر تا فرارسیدن بازی های مهم تیم ملی این مهاجمان همین قدر آماده باشند ، خیلی سخت است که فقط به یکی از آنها به عنوان بازیکن اصلی در هر مسابقه بازی دهد. حضور دو یا سه تا از این مهاجمان آماده برابر حریفان ، هر تیمی را دچار مشکل می کند و احتمالا کی روش کمی دست از احتیاط بردارد و با سیستم 4-4-2 و یا حتی 4-3-3 تیم ایران به مصاف رقیبانش در راه جام جهانی بفرستد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۳:۰۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
سردار / سردار است . قدرش رابدانیم..این بچه از هیچ تیمی نمیترسد . ویرانگر است ÷اپایش نمیلرزد درعوض تور حریفان را میلرزاند.تور دروازه ها را.
آخرین اخبار