طرح ساماندهی محوطه ساسانی پارک تاریخی سراب هرسین اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: طرح ساماندهی محوطه ساسانی پارک تاریخی سراب هرسین اجرا می شود.

اکبر رضایی اظهارکرد: این ساماندهی با مطالعات کلان پژوهشکده باستان شناسی کشور ضروری دانسته شده که پیش از اجرای آن یک کاوش باستان شناسی توسط دکتر مهدی رهبر در این محوطه انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مجری این پروژه شهرداری هرسین است و اداره کل میراث فرهنگی به عنوان ناظر بر نحوه اجرای آن نظارت ویژه و مستمر دارد.

وی گفت: این ساماندهی شامل اجرای طرح حفاظت اضطراری و رفع خطر محوطه آثار ساسانی، تعیین اصول اولیه حفاظت اضطراری، تعیین پهنه اولیه حفاظتی عرصه، بازگرداندن وضعیت اولیه قابل شناسایی،ایجاد محیطی صرفا فرهنگی و علمی در محوطه آثار، به کارگیری مواد و مصالح همانند آثار، به حداقل رساندن دخل و تصرفات جدید و حذف عناصر ساخته شده در دهه های اخیر است.

رضایی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح از طریق میراث فرهنگی استان به فرمانداری هرسین و در ادامه شهرداری هرسین ابلاغ شده و طی هفته آینده عملیات اجرایی آن رسما آغاز می شود. تلاش می شود اجرای این طرح تا نوروز 96 به اتمام برسد.

وی بودجه مورد نیاز و تعیین شده برای اجرای طرح ساماندهی پارک تاریخی شهر هرسین را 500 میلیون تومان عنوان کرد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.