همایش مسوولان هیات های مذهبی کاشان با محوریت موضوعی نقش این مراکز مردمی در انقلاب اسلامی برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس شورای هیات های مذهبی کاشان، در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: این همایش با عنوان «نقش هیات های مذهبی در انقلاب اسلامی» با حضور  مسوولان و فعالان هیات های مذهبی به مناسبت ایام الله دهه  فجر ساعت 18 و سی دقیقه شامگاه سه شنبه12 بهمن در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می شود.
وی،  یادآوری نقش بی بدیل یکی از برجسته ترین پایگاه های مردمی در شکل گیری نهضت ملت ایران را هدف از برگزاری این همایش دانست و گفت: راهکارهای تقویت بنیان های فکری و ابزارهای محتوایی هیات های مذهبی در ترویج ارزش های نظام جمهوری اسلامی هدف مهم دیگر برگزاری این همایش است.
به گفته وی، نقشه دشمن در تک بعدی کردن هیات های مذهبی است و یکی از توطئه های شوم دشمن در این زمینه تلاش برای زدودن مفاهیم سیاسی و ارزش های اجتماعی از مراسم های مذهبی و عزاداری اهل بیت(علیهم السلام) به بهانه پرهیز از سیاست زدگی است.
رضازاده تصریح کرد: این شبهه افکنی در حالی صورت می گیرد که بخش عمده زندگانی ائمه اطهار ناظر به مبارزات سیاسی با ستمگران زمان بوده است همان عاملی که با بصیرت ملت ایران و هدایت امام راحل موجب به صحنه آمدن هیئات مذهبی در تظاهرات روشنگرانه علیه رژیم طاغوت و در نهایت به ثمر نشستن شجره بابرکت انقلاب اسلامی شد.
وی به پیشینه نقش آفرینی هیئت های مذهبی در آغاز قیام های ضداستبدادی نیز اشاره و بیان کرد: نمونه های فراوانی را برای ایفای نقش هیئات مذهبی می توان ذکر کرد اما بدون شک یکی از مهم ترین آنها مربوط به محرم و عاشورای سال 42 و آغاز تأثیرگذاری عینی هیئت ها و دستجات عزاداری در مبارزه با رژیم پهلوی بود.
مشاور شهردار کاشان، با اشاره به تقدیر از هیئت های مذهبی برگزیده ایام سوگواری محرم و صفر در همایش مسئولان هیئات مذهبی عنوان کرد: هیئت های عزاداری منتخب بر اساس شاخص هایی نظیر دارای مجوز بودن، عملکرد هیئت بر اساس منشور هیئات مذهبی، فعالیت در راستای مسیر اهداف نظام جمهوری اسلامی، ارج نهادن به کلام وحی و تلاوت قرآن کریم و استفاده از قاریان ممتاز، شفافیت مسائل مالی و بهره گیری از سخنران و مداح مورد تأیید برگزیده و مورد تقدیر قرار می گیرد.
شایان ذکر است همایش هیئت های مذهبی کاشان با همکاری شورای هیئات مذهبی، اداره تبلیغات اسلامی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار می شود.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.