مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان گفت: در حال حاضر در کل استان اصفهان حدود 420 هزار نفر در سازمان بسیج دانش‌آموزی عضویت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد ادیب  اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر همایش فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش‌آموزی برگزار شد که فرماندهان این واحدهای مقاومت بسیج معلمان و مدیران مدارس شهر اصفهان هستند.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای بسیج دانش‌آموزی، تهیه کتاب کار فعالیت فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش‌آموزی است که در این کتاب حدود 20 هدف رفتاری تعریف شده است، افزود: این کتاب کار منطبق بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و واحدهای مقاومت بسیج در طول دوره تحصیلی دانش‌آموز به ویژه در دوره دوم دبستان، باید به این اهداف تربیتی دست پیدا کنند.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان با بیان اینکه از 600 مدرسه اصفهان معلمان و مدیران که فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج امیدان بودند در همایش روز گذشته شرکت کردند، تصریح کرد: در همایش فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش‌آموزی فرماندهان کلیه نواحی آموزش و پرورش برای اولین بار همگی گرد هم آمدند، این همایش به صورت فصلی نیز در هریک از نواحی به صورت جداگانه برگزار می‌شد.

وی تأکید کرد: بسیج دانش‌آموزی مصوبه مجلس شورای اسلامی را داراست که بر اساس این مصوبه بسیج دانش‌آموزی بایستی در مدارس ابتدایی با نام بسیج امیدان، مدارس متوسطه دوره اول تحت عنوان بسیج پویندگان و در مدارس متوسطه دوم با اسم بسیج پیشگامان راه‌اندازی می‌شدند.

ادیب ادامه داد: سابقه بسیج پویندگان و پیشگامان بیشتر بسیج امیدان است و تقریباً حدود 3 سال است بسیج به صورت جدی در مدارس ابتدایی شروع به فعالیت کرده و استقبال دانش‌آموزان از عضویت و شرکت در فعالیت‌های بسیج، بسیار خوب بوده است.

وی در رابطه با تعداد اعضای بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان با بیان اینکه دانش‌آموزان مدارس از پایه سوم ابتدایی به بعد می‌توانند در بسیج فعالیت داشته باشند، خاطرنشان کرد: در کل استان اصفهان حدود 420 هزار نفر در سازمان بسیج دانش‌آموزی عضویت دارند.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان در رابطه با شاخص‌ترین فعالیت‌های این سازمان در سال جاری، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های بسیار خوبی در سال جاری صورت گرفته به طوری که اصفهان به عنوان شهر الگو، پایلوت و نمونه در بسیج دانش‌آموزی انتخاب شده است.

وی بیان کرد: اردوی فرمانده دل‌ها یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی است که سالانه حدود 10 هزار نفر دانش‌آموز در این اردو شرکت می‌کنند که با استقبال بسیار خوب مدارس و والدین دانش‌آموزان همراه بوده است.

ادیب ادامه داد: آذین‌بندی مدارس در مناسبت‌های مختلف سال توسط بسیج دانش‌آموزی، مسابقات نقاشی، سرود مدرسه‌ای به مناسبت دهه فجر و اردوی نام‌آوران که به شناخت شهدای هسته‌ای می‌پردازد، از دیگر برنامه‌های شاخص بسیج دانش‌آموزی اصفهان در سال جاری است.

وی در رابطه با اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور، اظهار کرد: دانش‌آموزان متوسطه دوم می‌توانند در اردوهای راهیان نور شرکت کنند که مرحله سوم اعزام دانش‌آموزان دختر مقاطع متوسطه دوم از شنبه همین هفته به اردوهای راهیان نور اعزام خواهند شد که این مرحله تا 15 بهمن ادامه خواهد داشت.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان در پایان بیان کرد: در هر مرحله از اعزام دانش آموزان به راهیان نور روزانه 10 دستگاه اتوبوس از مدارس و نواحی مختلف آموزش و پرورش استان اصفهان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.