رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: یکی از محوری ترین برنامه های جمعیت هلال احمر، آموزش به منظور تاب آوری جامعه در برابر بحران ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر محسن ضیائی در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود: بر همین اساس رویکرد پیشگیرانه و تاب آور در دستور کار این جمعیت قرار دارد.

وی با اشاره به وقایع اخیر کشور از قبیل حادثه ی پلاسکو، سیل سیستان و بلوچستان و پدیده گرد و غبار خوزستان، گفت: تلاش می کنیم زمان تبدیل مخاطرات به بحران را در کشور کاهش دهیم.

استاندار خراسانرضوی هم در این دیدار ضمن گرامیداشت حادثه دیدگان پلاسکو و تقدیر از خدمات دستگاه های امدادی و آتش نشانی، گفت: این واقعه، نقش موثر سازمان های بحران مدار را به رخ مردم و مسئولان کشاند.

علی رضا رشیدیان با اشاره به شرایط ویژه ی استان از قبیل تردد سالانه 27 میلیو ن زائر داخلی و خارجی به استان، قرار گرفتن بر روی گسل زلزله و وجود یک میلیون و 200 هزار حاشیه نشین در هشت پهنه و 66 محله ی مشهد؛ افزود: تمامی این عوامل می طلبد تا در حوزه ی مدیریت بحران و امکانات امدادی، توجه ویژه ای شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: حجم بالای تردد در محورهای مواصلاتی به استان، از دیگر مواردی است که باید از منظر مدیریت بحران و خدمت رسانی های امدادی مورد توجه قرار گیرد.

رشیدیان با اشاره به کاهش 23 درصدی آمار تلفات جاده ای طی یک سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه آن، گفت: این مهم به مدد همکاری و تعامل تمامی دستگاه های متولی و همراهی مردم در رعایت قوانین محقق شده است.

وی با بیان این که پراکندگی جغرافیایی و اقلیم متفاوت استان نیازهای متناسب با خود را می طلبد؛ خاطر نشان کرد: دستگاه های بحران مدار می بایست بر همین اساس برنامه های عملیاتی و اجرایی طراحی کنند.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم احصا و شناسایی امکانات امدادی موجود در استان و تدوین شناسنامه در این حوزه تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت های مردمی نیز استفاده کرد.

رشیدیان با اشاره به موقعیت منحصر به فرد استان تصریح کرد: این استان این قابلیت را دارد که به عنوان قطب فعالیت های امدادی در منطقه ایفای نقش کند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.