رییس مکتب خانه بیدل افغانستان گفت: شاعران جوان به تأسی از بیدل معانی نوینی را در ادبیات فارسی بوجود آورند تا آثارشان ماندگار شود.

شاعران افغانستان آثارشان را با خلق معانی نوین ماندگار کنند
استاد «عبدل‌العزیز مهجور» رییس مکتب خانه بیدل افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه 63 سال است همه ساله عرس بیدل را در افغانستان برگزار کردیم که همواره با استقبال بیدل شناسان مواجه بوده است، اظهارداشت: معتقدم هیچکس نمی‌تواند جای بیدل را در ادبیات فارسی بگیرد و تاثیرگذاری شعر بیدل در میان شاعران معاصر افغانستان نیز کاملا مشهود است به طوری که می‌توان گفت اشعار آنان متأثر از بیدل است.

مهجور با بیان اینکه شاعران جوان افغانستان ظرفیت بسیار بالایی دارند، خاطرنشان کرد: این عزيزان برای ماندگاری آثارشان در حافظه تاریخ می‌بایست دست به ابتکار بزنند همان طور که حضرت بیدل در زمان خود دست به نوآوری زد. لذا باید تمام تلاششان را بکنند تا معانی نوینی را در ادبیات فارسی بوجود آورند.

این استاد شعر و ادبیات افغانستان درباره فعالیت‌های مکتب خانه بیدل گفت: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در وهله اول به دانش‌آموزانمان عشق را بیاموزیم. چرا که در این روزگار ماشینی محبت و عشق ورزیدن به دیگران بزرگترین کاری است که می‌توانیم در حق فرزندانمان انجام دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.