حق شناس در همايش فصلي خانه احزاب:

بازنگری در قانون احزاب لازم است

رئيس كميته حقوقي خانه احزاب گفت: لازم است وزارت کشور، مجلس، دولت و خانه احزاب نسبت به بازنگری قانون احزاب توجه کنند.

بازنگری در قانون احزاب لازم است
به گزارش خبرنگار احزاب و تشكل‌های گروه سياسي باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد حق‌شناس رئيس كميته حقوقي خانه احزاب در همایش فصلی این نهاد صنفی اظهار داشت: قانون احزاب در سال ۱۳۶۰ توسط مجلس اول طرح و تصویب شد؛ در شهریور همان سال این قانون نهایی شد اما بعد از چند سال دو دیدگاه مختلف در ارتباط با این قانون ایجاد شد.
 
وی با اشاره به اينكه در آن برهه موافقاني بودند که احساس می‌کردند اصلاحاتی باید در این قانون ایجاد شود، متذكر شد: گروه دیگر خواستار ایجاد کنترل و نظارت بیشتر بودند.
 
رئيس کمیته حقوقی خانه احزاب تصريح كرد: با توجه به این شرایط، احزاب و فعالان سیاسی اهداف خانه احزاب را پیگیری می‌کردند و سعی داشتند در این بستر اقبال عمومی به فعالیت‌های حزبی افزایش یابد.

وي افزود: آنها به دنبال اين بودند كه احزاب نقش کلیدی را در انتخابات ایجاد کنند و در نظام حزبی موفقیت‌هایی هم رخ دهد.

حق شناس با اشاره به اينكه آنها همچنین خواستار برقراری ارتباط بین جرم سیاسی و احزاب بودند و ایجاد دیدگاه مثبت حکومت نسبت به احزاب کارآمد بودند، يادآور شد: حال سوال این است که آیا موارد فوق تامین شده است كه بايد گفت طی سال‌های پیشین فعالیت حزبی نسبت به گذشته مشکل‌تر شده است.

وي به ارائه راهكار براي حل اين مشكلات اشاره كرد و گفت: لازم است وزارت کشور، مجلس، دولت و خانه احزاب با کارشناسان نسبت به بازنگری قانون توجه کنند.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار