نشست خبری معاون اداری و مالی شهرداری مشهد برگزار شد.

تخفیف ۳۴ درصدی شهرداری مشهد به متقاضیان پروانهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون اداری و مالی شهرداری مشهد در این نشست خبری با اشاره به پیوند درآمدهای شهرداری با صنعت ساختمان، گفت: زمانی که رونق شهری باشد، قطعا شاهد پیش رفت رونق شهرداری هستیم و در صورت رکود هم باید چاره اندیشی کنیم.
محمد آذری افزود: بالغ بر ۷۰ درصد از درآمدهای شهرداری به صنعت ساختمان پیوند دارد. ۳۰ درصد هم شامل کدهای غیر ساختمانی است.  
او اظهار داشت: بخشی از مصارف شهرداری مشهد مثل خدمات شهری که شامل ۴۰۰ بخش مختلف مثل جمع آوری زباله، خط کشی معابر، پاکسازی شهر، جدول کشی ها و ... نه قابل حذف است و نه قابل کاهش و در صورت نبود منابع، این خدمات را نمی توان حذف کرد.
آذری تاکید کرد: شهرداری درباره ی پروژه های شهری، تمهیداتی را پیش بینی می کند و هم اکنون ارتباط مستمری با انبوه سازان مشهد برقرار کرده ایم هرچند این لایحه بدلیل آنکه باید خریداری برای این انبوه سازان وجود داشته باشد ،کمک به سزایی نکرده است.
او یادآور شد: امسال به درخواست کنندگان پروانه از ۲۵ دی تا ۲۴ بهمن تخفیف ۳۴ درصدی داده شده است که حتی اگر بدهی خاصی دارند می توانند از این تخفیف استفاده کنند.
آذری اظهار داشت: این تخفیف تحت هیچ شرایطی قابل تمدید نیست و مبالغ به صورت نقدی دریافت می شود که از تاریخ صدور فیش تا ۱۰ روز مهلت پرداخت دارند و با توجه به زمان بر بودن مراحل اداری صدور پرونده، متقاضیان می توانند به صورت علی الحساب مبلغ را پرداخت کنند و از این بازه ی زمانی استفاده کنند.
او گفت: از شهروندان می خواهیم عوارض های نوسازی شهر را به موقع پرداخت کنند تا با توجه به نزدیک شدن به ایام عید، در بخش زیباسازی شهر هزینه کنیم.

معاون اداری و مالی شهرداری مشهد افزود: عوارض نوسازی به طور متوسط ۸۴ هزار تومان است. ما باید روزانه به طور متوسط  ۳ میلیارد تومان خرج کنیم تا چراغ شهر روشن باشد.  
وی افزود: بخش بعدی درامدهای پایدار ما، عوارض خودروست که برای خوردوهای مختلف، متفاوت است. مثلا برای خودروی پراید صفر، در یک سال ۳۰ هزار تومان است.
آذری گفت: هر خودرویی که برچسب عوارض خودرو نداشته باشد ۱۵تا۲۰هزارتومان جریمه می شود.

آذری گفت: موضوع بعدی عوارض صنفی است. ما نمی توانیم واحدهای صنفی را پلمپ کنیم و بگوییم عوارض بدهند. در حالی که همین واحدها بیش از ۷۰ میلیارد تومان عوارض صنفی پرداخت نکرده دارند.  
وی گفت: امسال ۱۲۱۷ میلیارد تومان تحقق درآمد داشتیم. از نظر روزشمار باید ۲۴۴۴ میلیارد تومان درآمد می داشتیم. در واقع سالیانه باید ۴۲ درصد تحقق درآمد داشته باشیم که در سال قبل ۴۶ درصد بود.
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد با اشاره به ۲۵ هزار نفر عضو حقوق بگیر شهرداری در همه ی ارگان ها، خاطر نشان کرد: هر ماه ۶۰ تا ۶۵ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق این کارکنان نیاز است.
پایان پیام// م.ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.