مدیرکل بهزیستی استان گفت: 20 هزار مددجوی تحت پوشش از بیمه عمر و سرمایه به‌ صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ علیرضا وارثی افزود : تا پایان امسال حدود 300 مددجو تحت حمایت این سازمان بیمه می شوند و امیدواریم در سال آینده تمام 20 هزار مددجوی معرفی شده به مؤسسه خیریه از بیمه عمر بهره‌مند شوند.

وی گفت: این طرح به‌صورت رایگان به عنوان پشتوانه مالی در دوران سالخوردگی و تأمین درآمدهای خانواده مددجویان در آینده برنامه‌ریزی شده است.

مدیر کل بهزیستی استان ، اولویت بیمه را با گروه‌هایی دانست که میزان امید به زندگی در آن‌ها بیشتر است به همین منظور کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست، زنان سرپرست در اولویت اجرای این طرح قرار دارند.

وارثی با اشاره به اینکه معلولین جسمی و ذهنی در مرحله دوم این طرح بیمه عمر خواهند شد، اضافه کرد : در این طرح با پرداخت مبلغی تحت عنوان حق بیمه برای مددجویان، علاوه بر تأمین منابع لازم برای تشکیل سرمایه‌ای در آینده امکان برخورداری از پوشش بیمه عمر را هم خواهند داشت.

مدیرکل بهزیستی استان گفت : با اجرای این طرح، بیمه شده پس از گذشت حداقل پنج سال می‌تواند وجوه حاصل از اندوخته بیمه عمر و سرمایه خود را به‌صورت مستمری یا یکجا دریافت کند.

وارثی اضافه کرد : در صورت فوت بیمه شده قبل از پایان 20 سال در مواقع نیازمند بودن خانواده، مبلغ مستمری به خانواده مددجو پرداخت خواهد شد و در صورتی که خانواده نیاز نداشته باشد ، مبلغ دریافتی به موسسه خیریه برای بیمه سایر مددجویان تحویل داده و هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین حسیزاده
۲۲:۳۱ ۰۴ دی ۱۳۹۸
سلام آیا بیمه عمر همه معلولین را شامل می شود من معلولیت خفیف دارم ساکن مشهد چه طور خودم را بیمه عمر کنم راهنمایی کنید با تشکر